La Place op een nieuwe manier

08-06-2020 (10:14) - Campagnes

De handen mogen weer uit de mouwen bij La Place. Met handschoenen en alle producten in verpakkingen. In samenwerking met FJ is La Place een campagne gestart die Nederlanders welkom heet bij 20 vestigingen die de deuren mochten openen.
 
‘Vers als vanouds op een nieuwe manier’ luidt het credo van La Place, dat tegenwoordig al het eten volgens RIVM richtlijnen bereidt en serveert. Eindelijk kun je weer genieten van een broodje roomkaas in het restaurant. Op gepaste afstand natuurlijk. Het Amsterdamse productie bureau FJ verzorgde de videocontent en -strategie. Voordat de nieuwe regelgeving bekend was zaten ze al met elkaar aan tafel.
 
‘Voor deze productie was een pragmatische aanpak noodzakelijk’, vertelt Jasper Fraikin, mede-oprichter van FJ. Na de bepalende woorden van Rutte is er in enkele dagen een volledige productie uit de grond gestampt. De belminuten liegen er niet om, het was niet altijd eenvoudig om in hoog tempo alles te regelen zonder direct contact te hebben. Toch stond op 13 mei alle mensen die nodig waren klaar in de nieuwe vestiging in Muiden.
 
Binnen een week waren 14 verschillende video’s opgeleverd bij La Place. ‘Een slimme productie mindset’ noemt Fraikin het. ‘Op verschillende momenten in de klantreis willen we zichtbaar zijn voor de doelgroep. Door slim te produceren creëerden we meerdere video’s voor deze reis waardoor je op strategisch vlak ook meer mogelijkheden hebt. Zo is de campagne voor langere tijd inzetbaar en hebben we meer video’s tot onze beschikking voor het draaien van de betaalde social campagnes. Zo kunnen we direct de video’s aanpassen op basis van de eerste campagne resultaten. Een win-win.’
 

Credits

Concept en regie: Job Kuizenga
Productieteam: Anna Berlis en Fabian Fraikin
Director of Photography: Jasper Bruijns
Edit & Grading: Jasper Bruijns en Thom de Bie
Foodstylist: Hanneke Boers
Motion Design: Sean den Heijer
Strateeg: Jasper Fraikin