Kia Motors Nederland en XXS Amsterdam ontwikkelen nieuwe merkcampagne

14-10-2019 (10:54) - Campagnes

Kia laat met een nieuwe merkcampagne voor de Nederlandse markt zien wat hun kwaliteit is - en waar ze voor staan. Kia staat niet voor niets in de top 5 van best verkochte automerken in Nederland. Maar de merkperceptie loopt daar nog wel behoorlijk op achter.
 
Maaike Aarts, Manager Communicatie & PR over de ontwikkeling van de campagne: “We hebben de afgelopen jaren bij Kia enorme stappen gezet op het gebied van kwaliteit en design van onze auto’s. We winnen wereldwijd betrouwbaarheidstests en designprijzen. Ook worden onze modellen gewaardeerd om hun rij-eigenschappen, waarbij we niet onderdoen voor de bekende merken. Desondanks weet Nederland niet goed waar Kia voor staat. Daarom zijn we met XXS Amsterdam een traject gestart om het merk te duiden en richting te geven.”
 
Deze campagne is de eerste die voortkomt uit de aangescherpte strategie voor de Nederlandse markt. Joram Helmer, Head of Strategy: “De ambitie van Kia is grenzeloos, de innovatiekracht gigantisch - maar we moeten wel bouwen op bestaande associaties van het merk. We hebben een logisch, relevant en onderscheidend merk-domein gevonden, waar zowel de ambitie van Kia een plek heeft én wat geloofwaardig is. Kia gaat voor meer. Door middel van kwantitatief en kwalitatief onderzoek leerden we dat dit domein de juiste was.”

De campagne wordt gedragen door een TVC waarin Kia laat zien wat je zoal meemaakt met je auto in zeven jaar tijd. De zeven jaar garantie wordt onlosmakelijk aan Kia gelinkt en is dus een geloofwaardig startpunt om over kwaliteit te praten.
 
John de Vries, Creative Director: “We wilden een impactvolle, onderscheidende campagne over kwaliteit creëren. Het idee is 7 jaar in 7 seconden. Hierin laten we zien dat Kia meer kwaliteit biedt en echt met alles rekening houdt. Een auto waar je op kan vertrouwen, met de menselijke gewoontes en onverwachte dingen in het leven. Elke dag, 7 jaar lang. Met meer plezier.
 
De campagne gaat maandag 14 oktober live op tv, social media en verschillende online kanalen tot eind dit jaar. En krijgt een vervolg in 2020.


Credits

Client: Kia Motors Nederland B.V.
Creative Agency: XXS Amsterdam
Responsible at Kia: Sjoerd Knipping, Maaike Aarts, Iris Koorn
Strategy: Joram Helmer
Creatives: John de Vries, Siebe Kruize, Anne van Andel
Account: Ward Enckhof, Lisa Been
Agency Producer: Marcel Ossendrijver
Retouch photography: Gio Pardjo
Media strategy: Stroom

Production & Post: Glassworks Amsterdam
Directors: Ru¨diger Kaltenha¨user, Darren Macpherson & Kyle Obley
Executive producer: Anya Kruzmeta, Chris Kiser
Senior producer: Ariella Amrami
Lead 3d artist: Darren Macpherson
Lead 2d artists: Kyle Obley & Blake Huber
Colourist: Scott Harris
D.O.P.: Paul O’Callaghan
Shoot Production: SkipRope / Lauren Becker, Kerstin Kambier
Editor: Ben Putland
Photography: Paul O’Callaghan

Sound studio: Wave Studios
Sound designer: Alex Nicholls-Lee

Music Agency: Adelphoi Music
Music supervisor & producer: Jonathan Watts
Arranger: Ashley Bates
 
 
 

KIA19-106 KIA QUALITY 045 from XXS on Vimeo.