Keolis wakkert lentekriebels aan met 'Vier het voorjaar'-campagne

16-04-2019 (09:05) - Campagnes

Mensen die er een dagje op uitgaan kiezen bij mooi weer vaker voor de bus. Om hen extra te stimuleren om met het openbaar vervoer te reizen, lanceert Keolis Nederland de campagne ‘Vier het voorjaar’. Deze is ontwikkeld in samenwerking met Crowdmedia.


De sporadische reizigers kiest vooral voor de bus als het mooi weer is of bij een goede aanbieding. Dat blijkt onder andere uit het Customer Journey onderzoek en het X-reiziger onderzoek van Keolis. Per regio geldt er daarom een actie-aanbod van 2 vervoersticket halen en 1 betalen. Bovendien wordt de doelgroep gedurende de campagne verhalend mee genomen in het ultieme lentegevoel en uitgedaagd om het voorjaar te vieren.


Naast online media worden hiervoor ook Boomerang kaarten en promoteams ingezet. Op verschillende locaties delen promotieteams ‘Vier het voorjaar’-kaarten uit om het lentegevoel nog meer te versterken. Mensen kunnen de kaart versturen naar hun  favoriete persoon om er samen op uit te gaan.


leuk dagje weg

'Iedereen houdt van het voorjaar. Hét moment waarbij iedereen het liefst zoveel mogelijk naar buiten gaat. Keolis speelt hierop in en prikkelt de sporadische bus- of treinreiziger om erop uit te gaan. Niet alleen met een sprankelende feel good video, maar ook met tips van uitjes, musea, festivals of andere bestemmingen in de regio die aansluiten bij de doelgroep. Op deze manier dragen wij bij aan een goed gevoel en leuk dagje weg voor de doelgroep', laat Commercieel directeur Keolis Nederland Jeroen Suurmond weten.


credits

Contentmarketingbureau: Crowdmedia
Keolis Nederland: Marlies Rövekamp en Naomi Elshof
Productiemaatschappij: Café Noir