JBL campagne neemt kijker mee in levensechte audio-ervaring

12-07-2019 (10:38) - Campagnes

Met de nieuwe JBL soundbar stap je de wereld binnen van jouw favoriete game, wedstrijd of film. Want hoe belangrijk beeld ook is, met geluid komt de wereld van je televisie pas écht tot leven. Om die boodschap te promoten hebben Dept en JBL een innovatieve, digitale campagne ontwikkeld: Raise the bar. 
 
In plaats van de geluidservaring op de gangbare, technische manier uit te leggen, geven verschillende video’s van de Raise the Bar-campagne een voorproefje van deze complete ervaring, door kijkers daadwerkelijk mee te nemen naar de wereld in hun tv. Ook is er een AR-simulatie ontwikkeld, waarmee je de soundbar virtueel in je eigen woonkamer kunt plaatsen.
 
“De lancering van de JBL Bar was voor ons een mooie mijlpaal”, zegt Dave Seedorf, digital marketing manager bij JBL. “En uiteraard hoort daar ook een campagne bij die onze klanten voorziet van een fijn staaltje innovatie en high-quality content, niet alleen op YouTube en Instagram, maar ook op een speciaal ontwikkelde landingspagina. Raising the bar krijgt daarmee zowel een letterlijke als een figuurlijke betekenis.” 
 
“Omdat saaie stockfoto’s of te technische voorbeelden niet bij JBL passen, hebben we een aansprekende en bovenal leuke campagne neergezet die je steeds nieuwsgieriger weet te maken”, voegt João Inácio, creative director bij Dept, toe. “Om de klant van begin tot eind mee te nemen, hebben we de content naadloos aangesloten op hun online gedrag en welke platforms ze het meest gebruiken. Het resultaat; een 360-graden ervaring die ervoor zorgt dat je die levensechte audio al bijna kan horen in je eigen woonkamer.”
 

Credits

 Responsible at JBL: Dave Seedorf, Nadin Mulder, Jurjen Amsterdam, Lonneke Touw, Patrick Theeuwes
Creative Agency: Dept Agency
Creative Direction: João Inácio
Strategy: Dennis Hamakers, João Inácio, 
Social Strategy: Milan van der Horn, Dasha Soboleva
Concept: Joe Jordan, João Inácio
Art Direction: Joe Jordan
Copywriter: Rhian Avery
Innovation Director: Nathan Coopens
Account Manager: Boudewijn Klaver, Thomas van Slooten
Project Manager: Mandy de Kort
Agency Producer: Kerstin Kambier
Production Company: Made For Digital
Producer: Rosa Staal
Director: Joost van Hezik