Grolsch zoekt personeel met ECHT.KARAKTER

04-12-2018 (11:33) - Campagnes

Het tekort aan arbeidskrachten is ook voor Grolsch een probleem. Maar om een goede positie te blijven behouden op de markt, is het volgens de bierbrouwer wel essentieel om de juiste mensen aan te trekken en te behouden. Daarom laat Grolsch met de nieuwe campagne ECHT.KARAKTER zien wat voor bedrijf het is en welke medewerkers daarbij passen.


Om de campagne vorm te geven, heeft bureau Artica verschillende eigen medewerkers geportretteerd. De foto's laten de medewerkers zien zoals ze zijn, om het belang van authenticiteit uit te stralen. Andere waarden die Grolsch belangrijk vindt als werkgever zijn onder meer vakmanschap, trots en een winnaarsmentaliteit. 


dna van Grolsch


'Vanuit onze merkcampagne ‘Proef karakter’ hebben we een vertaalslag gemaakt naar employer branding. Daarbij is heel specifiek gekeken naar het DNA van Grolsch, naar datgene wat medewerkers zo trots en betrokken maakt', vertelt Thomas Rieken, Projectmanager Employer Branding.


Karakter tonen is volgens Eveline Paternotte, HR directeur, een van de speerpunten. 'Bij Grolsch houden we van uitgesproken collega’s met concrete plannen. Collega’s die écht hun verantwoordelijkheid nemen en eigen ideeën hebben. We stimuleren zelfstandigheid en moedigen talent aan; dagen collega’s uit om te laten zien wat ze kunnen en zichzelf verder te ontwikkelen.'