Eye Opener van Specsavers

21-10-2019 (11:16) - Campagnes

Vandaag lanceert Specsavers de nieuwe ‘Eye Opener’ campagne. Met deze campagne wil Specsavers mensen bewust maken, of je nu een bril draagt of niet, dat het belangrijk is om regelmatig je ogen te laten controleren. 
 
Wieteke van Hunnik, Head of PR van Specsavers Nederland: “Veel mensen gaan standaard een keer per jaar naar de tandarts, maar hoe vaak laten we nu eigenlijk onze ogen controleren? Dit vergeten we in veel gevallen, terwijl goed zicht zó belangrijk voor ons is en vanaf je veertigste de kans op een oogaandoening toeneemt. Het regelmatig laten controleren van je ogen is van enorm belang, mede doordat symptomen van veel oogaandoeningen pas in een laat stadium merkbaar zijn. Vroegtijdig ontdekken kan de behandeling vereenvoudigen en de kans op succes vergroten.”
 

Eye opener

In de campagnevideo zien we een groep mensen die deelnemen aan een experiment waarin zij allemaal hun ogen laten controleren. Na afloop van de test blijkt dat één persoon in de groep, Edwin, een persoonlijk verhaal te vertellen heeft. Zijn vrouw Auke kwam er namelijk door een oogtest achter dat haar sterk verslechterde zicht niet alleen een kwestie van een nieuwe sterkte was. Bekijk hier het verhaal van Auke:

De video is vanaf nu online en (in verkorte versie) op tv te zien. Daarnaast worden consumenten van veertig jaar en ouder via regionale en lokale mediacampagne geactiveerd om regelmatig hun ogen te laten onderzoeken. De campagne wordt tevens ondersteund met een influencercampagne waarbij bekende veertigers persoonlijke geluksmomenten delen waar zij, dankzij hun goede zicht, van kunnen genieten.