ETNA Volkswagen Bulli koelkast speelt in op ‘wanderlust’

04-09-2020 (10:28) - Campagnes

'Haal het avontuur in huis' met de ETNA Volkswagen Bulli koelkast. Dat is de boodschap van de introductiecampagne van de nieuwe koelkast die geïnspireerd is op het beroemde gelijknamige Volkswagenbusje.
 
De ETNA Bulli werd in nauw overleg met de autofabrikant in mei gelanceerd in de Benelux. Het Nederlandse keukenmerk ontwikkelde de campagne in samenwerking met creatief bureau Activation Heroes voor de dealer- en consumer marketing en PR Matters voor de perscampagne.
 

Haal het avontuur in huis

De boodschap van de introductiecampagne werd ‘haal het avontuur in huis’. Inge Jentink, marketeer van ETNA vertelt hierover: ‘Door de COVID-19 situatie zaten we met ons team even met de handen in het haar: hoe positioneren we dit product in tijden van crisis? Met de ETNA Bulli creëren we daarom een gevoel van op reis zijn in je huis en willen we mensen er bewuster van maken dat je thuis ook het gevoel van vrijheid en blijheid kan creëren’.

De lancering van de koelkast bestond uit een online kick-off campagne waarbij men, geïnspireerd door festival ticketverkoop, early bird tickets kon kopen. Kort daarna werd er een PR campagne uitgerold om traffic naar de website en de dealers te genereren. De eerste batch Bullies was binnen no-time uitverkocht, aldus ETNA. De activatiecampagne werd daarom uitgesteld tot 1 juli.