Donnie showt 'Knalplanga'

11-12-2018 (16:28) - Campagnes

Donnie had afgelopen zomer een grote hit met Snelle Planga, waardoor de opvallende zonnebril overal werd opgepikt. Roorda Reclamebureau maakte dan ook al snel de link naar Donnie, toen het bureau de opdracht kreeg om een campagne te ontwikkelen ter promotie van veilig omgaan met vuurwerk. In een nieuwe clip rapt Donnie daarom in naam van het Ministerie van Infrastructuur en Veiligheid over de 'Knalplanga'. 


Met de Knalplanga maakt hij de vuurwerkbril tot een eigentijds accessoire. 'Als de pijl de lucht kust, protectie, knal bewust', zo rapt Donnie. In zijn clip figureren onder meer Ruben van der Meer, Frank Evenblij, Leipe Dennis en regisseur Martin Koolhoven. 
 
'Met traditionele media bereik en beweeg je jongeren niet om een vuurwerkbril te dragen tijdens het afsteken. Met unieke relevante content doe je dat wel. Al voor de release van de clip is Knalplanga al flink opgepakt door jongeren blogs en social media', stelt Joeri Jansen, creatief directeur Roorda. 'Als alles volgens plan gaat knalt straks op menig oudejaarsfeest de Knalplanga hit door de speakers. Een betere reminder kun je niet hebben.'

credits

Bureau: Roorda Reclamebureau
Creatie: Willem Droog, Stefan Apswoude, Joeri Jansen, Tom van der Veldt en Dyon Ruiter
Account: Ellis Vis, Hans Bauman
Strategie: Floor Busch
Regie: Michael Middelkoop (CZAR)
Muziek: Bas Bron en Donnie
Camera: Thomas van Krugten
Edit: Maarten Ernest
Post productie: Storm postproductie
Fotografie: Darren Smith
Productie bureau: Marcel Ossendrijver
Styling: Lissa Brandon
Hair & Make-up: Kira Kroegman
Art department: Klaas Wijnberg
Verantwoordelijk bij Rijksoverheid / Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat: Richard Visser en Sabah
Fakhir.