Campagne s. Oliver Fragrances door influencers

23-10-2018 (12:22) - Campagnes

Influencers Anna Nooshin, Vivian Hoorn en de Vlaamse Jenna Peij en Paulien Riemis vormen het creatieve team voor de nieuwe s.Oliver Eau de Toilette Black Label. De influencers tonen een kijkje achter de schermen tijdens de creatie van de campagne van s.Oliver Fragrances.


Creative director Jan Paul van der Velden van Towel Media: ‘Achter elke campagne zit een team creatieven. Hoe de briefing wordt vertaald naar een campagne is echter een onzichtbaar proces voor de consument. “Campaign Campaign” brengt daar verandering in door het creatieve proces over te dragen aan een team succesvolle lifestyle influencers. Een bijzondere combinatie van campagnecreatie én influencer marketing.

 

niet alleen een vlog

Keesjan Risch, Country Manager Mäurer en Wirtz Benelux en UK: ‘De campagne is volledig 360, naast het zwaartepunt op online is er ook een fysiek eindevenement en een TVC laag. De samenwerking tussen het merk en het team van influencers is uniek omdat het kernteam bestaat uit Vlaamse en Nederlandse influencers. Belangrijker is nog dat het team daadwerkelijk zelf de campagne creëert en niet alleen een vlog, blog, of Instastory plaatst waarin ze het product reviewen.' 

 

touch, tell and sell

Managing director Geert Doek: ‘Voor de campagne werken we met een “Touch, Tell and Sell model” dat zowel Instagram, Facebook en YouTube als display en Google shopping combineert. De Touch-laag bestaat uit een vijfdelige serie, aangevuld met extra add-ons waarin de kijker geïnspireerd wordt. Bij een positieve reactie op de content krijgt de kijker diverse Tell-uitingen te zien, deze gaan in op het daadwerkelijke product en wordt gecombineerd met een online (win)actie. Tot slot zetten we de Sell-laag in die de conversie realiseert. Dagelijks wordt de content volledig geoptimaliseerd op basis van de verzamelde data. Al met al realiseren we zo veel meer Touch-points met unieke content, in plaats van dezelfde content meerdere keren op diverse platformen aan kijkers voorschotelen.’

 

credits

Creatie campagne en videoproductie: Towel Media
Creative director: Jan Paul van der Velden
Uitvoerend producent: Geert Doek
Client Director: Gérard Raaijmakers
Projectmanager: Kim Kusters
Opdrachtgever: s. Oliver Fragrances (Mäurer en Wirtz)
Verantwoordelijk bij klant: Keesjan Risch