BitesWeLove wil dat je losbreekt van snacks in nieuwe campagne

28-02-2024 (09:00) - Campagnes

BitesWeLove wil snackmomenten gezonder te maken. De plant-based snacks, of liever gezegd bites, zijn gemaakt op basis van noten, bonen, linzen en gedroogd fruit en zijn inmiddels overal te vinden; van de grote supermarkten en tankstations tot schoolkantines en hotels. Na een kennismaking met Gardeners afgelopen zomer, besloten ze de handen ineen te slaan om de naamsbekendheid van het merk te vergroten.

Gardeners deed de aanscherping op de merkstrategie en de merkidentiteit, ontwikkelde het big idea en produceerde de ‘Break free from snacks’-campagne ondersteund met pr.

De snackindustrie loopt over van ongezonde snacks en mist transparantie. Zeker nu duidelijk is dat bijna alle hartige snacks onnodig vol zitten met vet, zout, suiker en andere onnatuurlijke toevoegingen, die je altijd meer en meer laten eten. Vanuit de nieuwe strategie nodigt BitesWeLove iedereen uit om los te breken van het idee dat snacken altijd ongezond is. De ‘Break free from snacks’-campagne laat zien dat het tijd is voor een alternatief dat je daadwerkelijk een goed gevoel geeft, wanneer en waar je het ook wilt eten.

Marleen Basart: “Na een eerste kennismaking met Pascal en Maira wisten we snel dat we in de Gardeners een goede match gevonden hadden, met een sterke overlap van onze merkwaardes. Naast creativiteit brengen ze enorm veel kennis over het bouwen van een merk en een geweldig gedreven team waarmee we deze campagne in korte tijd wisten te realiseren”.

Break free, ook visueel

De gedachte achter de campagne ‘Break free from snacks’ heeft zich ook doorvertaald naar de visuele stijl. Zo heeft het logo een opfrisbeurt gekregen, en zijn er patronen en visuals gemaakt die de kleurrijke wereld van BitesWeLove tot leven laten komen. Verder heeft de campagne fotografie een verfrissende uitstraling gekregen waarbij retro gecombineerd wordt met modern, om zo ook los te breken van de communicatie van grote snackmerken.

Over BitesWeLove

BitesWeLove is een Nederlands foodmerk dat de wereld wil wakker schudden met lekkere, gezondere bites. BitesWeLove maakt het met verkooppunten in meer dan 2000 supermarkten zoals Albert Heijn en Jumbo, en meer dan 1500 kiosken, scholen en bedrijfslocaties, makkelijker voor mensen om gezonder te snacken, met behoud van smaak. Voor de bites van BitesWeLove worden alleen plantaardige ingrediënten gebruikt zoals noten, erwten en bonen. BitesWeLove is sinds 2023 een Certified B Corporation.

Credits

Opdrachtgever: BitesWeLove, Marleen Basart, Liesbeth Gouwens
Strategie, creatie, design, productie: Gardeners
Fotografie: Michiel Spijkers, Sticky Stuff Agency
Animatie: Tessa van Balen
Mediabureau: Zuiver Media