Bedankt plant
22-10-2018 (17:16) - Campagnes
Staan we er weleens bij stil wat planten allemaal voor ons doen? Bloemenbureau Holland en 180 Kingsday vragen zich dat hardop af in de grootste planten-campagne sinds jaren. Want ja, er is voldoende reden om planten te bedanken.
Bloemenbureau Holland promoot planten in Europa via hun consumentenmerk Mooiwatplantendoen.nl. Monique Kemperman, over hun strategie en campagneplatform: “Kamerplanten en mensen hebben een wederkerige relatie: wij zorgen voor hen, en zij zorgen voor ons. Dat laatste bleef lange tijd onderbelicht, omdat het niet altijd even makkelijk te vatten is. Samen met onze achterban hebben we daarom besloten het eens groots aan te pakken en met z’n allen planten te bedanken. Een eenvoudig, nederig, maar mooi gebaar, dat uitnodigt om eens bij stil te staan. Bedankt plant.”
Bram de Rooij, Creative Director van 180 Kingsday: “We werken al zeven jaar voor Bloemenbureau Holland, maar dit is veruit de meest fundamentele campagne die we voor planten hebben gemaakt. De relatie tussen mensen en plant is natuurlijk – sorry – diepgeworteld dus het was hoog tijd voor deze vrolijk-serieuze ode.”
Pan-Europese campagne
De geïntegreerde campagne gaat lopen in vier landen en bestaat uit TV, outdoor, digital en activaties. Centraal in de campagne staat een muzikale film van 80 seconden. De film is gemaakt door The Boardroom met regisseur Alan Masferrer. De muziek is geproduceerd door Sizzer.
credits
Klant: Bloemenbureau Holland
Bureau: 180 Kingsday
Productiemaatschappij: The Boardroom
Regisseur: Alan Masferrer
Muziek: Sizzer