ASN Bank werkt aan een schonere wereld
18-03-2019 (11:48) - Campagnes
ASN Bank droomt niet alleen van een nieuwe, schonere wereld, maar zet daar ook geld, kennis en mensen op in. De bank is ervan overtuigd dat duurzame vooruitgang alleen gestimuleerd wordt als iedereen meedoet. Daarom moet duurzaam bankieren niet alleen iets goeds doen voor de wereld, maar ook voor klanten. Een schonere wereld moet dus zeker wat opleveren, ook financieel. Het alternatief is namelijk ondenkbaar: dan zouden alleen de dingen die de wereld vervuilen goed zijn voor je portemonnee.
ASN Bank maakt die overtuiging concreet in een nieuwe campagne. Het Guiding Idea Zo maakt geld gelukkig is opnieuw de leidraad . Blikvanger in de campagne is een romantische fabelvertelling waarin Het PVC-Paardje de hoofdrol heeft. Een verhaal dat geïnspireerd is op het bekende beeld van Wildlife photographer Justin Hofman van een zeepaardje dat in de oceaan ronddanst met een wattenstaafje. Het maakt pijnlijk zichtbaar dat wij mensen met onze voorliefde voor goedkope, plastic wegwerpspullen de oceanen vervuilen. We hebben zelf de hand in het dichtslibben van de onderwaterwereld, maar kunnen dat ook ten goede keren. Dat wordt verbeeld in een prachtige animatie onder water. Waarmee Selmore en de Ambassadors een meer dan waardig vervolg geven aan eerdere campagnes voor ASN Bank waarin onder meer het Gewoontedier en de Eendagsvlieg een rol vertolkten.
duurzame campagne
Extra bijzonder aan deze productie is dat Selmore en Ambassadors een duurzame campagne hebben gemaakt. Als je iets maakt voor een duurzame bank, wil je dat immers ook zo duurzaam mogelijk doen. Dat betekent niet alleen het opleveren van een rijke campagne die nog lang mee kan, maar ook het hergebruiken van het materiaal uit die geanimeerde campagnewereld. Met dat duurzame materiaal worden productcampagnes gevoerd op onder meer online en social platforms over wonen en beleggen.
ASN Bank introduceert in die productcampagne onder meer een nieuwe duurzame hypotheek. Met een extra leningdeel kun je tegen een lagere rente energiebesparende maatregelen nemen. Zo kun je je nieuwe huis verduurzamen en ontvang je ook nog eens rentekorting op je hypotheek.
credits
Agency Selmore
Account Lucinda Rosheuvel, Anja Froeling
Agency Executive Producer Hanneke Kampschreur
Agency Producer Jorieke de Jong
Creative Director Diederick Hillenius
Creatives Sam de Greef, Hannah Mulder
Strategy Jeroen Senden
Strategy Jeroen Senden
CLIENT
Pieter Smeets
Renée Ras
Henk de Ligt
Samantha Nagtegaal-Waas
AMBASSADORS
Producer Bo Kops
Creative Director Vincent Lammers
DOP Floris van der Lee
Production Design Gatze Zonneveld
Design & Animation Director Nick Groeneveld
OFFLINE
Off-line Editor Oscar Marmelstein
Colourist Koert van der Ploeg
VFX/DESIGN & ANIMATION
Artist Manager Marissa van Zandvliet
VFX Supervisor Stephen Pepper
2D Artists Dennis van der Linden, Jeremy Verf, Peter van Rij, Stephen Pepper, Micha de Graaf
3D Supervisor Will Jeffers
3D Artists Jonathan Krijgsman, Alexander van Buggenum, Ivor Ribeiro da Silva, Jeroen Hoolmans, Charlotte Vallet, Ralph Meijer, Sjoerd de Greef, Robin van As, Will Jeffers
Layout & Storyboard Rachelle Slingerland and Nick Groeneveld
Character Design Iris van den Akker, Maureen van der Hout, Rachelle Slingerland, Nick Groeneveld
Animation Nick Groeneveld
SOUND
Sound Producer Zoë de Regt
Sound Designer Rens Pluym
Composer Sebastiaan Roestenburg
ASN BANK | PVC-Paardje from Selmore Creative Agency on Vimeo.