'All you can read' Readly lanceert ‘guilty pleasure' OOH campagne

28-10-2019 (17:33) - Campagnes

Vandaag lanceert Readly de eerste out-of-home campagne in Nederland. De campagne gaat in op het lezen van guilty pleasures en is gecreëerd naar aanleiding van een eerder Readly onderzoek waaruit naar voren kwam dat mannen veel roddelbladen lezen. Het aanbod op het platform is opgelopen tot meer dan 4500 Nederlandse en internationale titels, en daarmee biedt de service iets aan voor iedereen.

In augustus publiceerde Readly al dat van alle Nederlandse lezers op de digitale service bijna één op de drie mannen roddelbladen leest. Weekblad Weekend is dan ook nog steeds het meest gelezen tijdschrift op het platform.

Voor de nieuwe campagne werd het leesgedrag van de huidige Readly gebruikers onderzocht. Hoewel voor de hand liggende categorieën zoals sport of IT populair zijn onder mannelijke lezers, ziet Readly ook dat vrouwenmagazines veelvuldig gelezen worden door mannen. Uit de resultaten kwam daarnaast naar voren dat vrouwen naast titels over mode en gezondheid ook graag kiezen voor magazines over IT en wetenschap, onderwerpen die niet vaak voorkomen in typische lifestyle magazines gericht op vrouwen.
 
Met nieuwe campagne wilt Readly nadruk leggen op een van de belangrijkste voordelen van het gebruik van Readly: onbeperkte toegang tot intrigerende verhalen, artikelen en inspirerende foto's in ieder onderwerp, dat je aanspreekt.