WPP maakt 'radicale evolutie' door

11-12-2018 (13:46) - Bureaus

WPP gaat zich herpositioneren als een creative transformation bedrijf. 'Deze meer hedendaagse positie heeft er al toe geleid dat we nieuwe klanten als Volkswagen hebben aangetrokken', aldus WP in een persbericht. Daarmee zou een 'radicale evolutie' zijn ingezet. 


Daarbij voert WPP grote veranderingen door, anderzijds blijven de medewerkers trouw aan dat waar ze al jarenlang voor staan. Er komt vooral een grotere rol voor de creatieve tak, want daar ligt volgens WPP eigenlijk zijn grootste kracht. Zo won het bedrijf al meerdere keren op rij de 'Holding Company of the Year'-prijs tijdens de Cannes Lions International Festival of Creativity.


Daarnaast wordt er geïnvesteerd in technologie en talent. Op die manier wil WPP ook andere bedrijven goed helpen om te functioneren in een wereld die constant verandert door technologie. Daar blijkt behoefte aan te zijn en door dit te faciliteren, speelt WPP weer meer in op de klant. 'WPP is te weinig flexibel geworden en moet daardoor terug naar een simpelere structuur', meldt het bedrijf. Zo hoopt het bedrijf de achterlopende groei weer in te halen. 

 


Media

Marketing

Economisch