VodafoneZiggo zet in op WPP en flexibele schil van bureaus

03-05-2019 (16:12) - Bureaus

VodafoneZiggo gaat een geïntegreerde samenwerking aan met WPP. De organisatie wil de klantbeleving nog meer centraal stellen in al haar marketing- en communicatie-activiteiten. Het bedrijf kan ook gebruik maken van een flexibele schil van bureaus en specialisten.


De specialisten en bureaus zijn inmiddels zijn uitgenodigd om een voorstel te doen en VodafoneZiggo zal de leveranciers hiervan persoonlijk op de hoogte stellen. Ook heeft VodafoneZiggo plannen om een aantal activiteiten, zoals studiowerkzaamheden en media inkoop, steeds meer in-huis in te richten.


In de nieuwe structuur laat VodafoneZiggo haar marketingcommunicatie van de merken Vodafone en Ziggo, vanuit één structuur lopen. Voorheen werkte de organisatie voor beide merken gescheiden met verschillende bureaus.


Rogier Leliveld
, Chief Client Officer WPP Amsterdam: "We zijn ongelofelijk trots op onze nieuwe partnership met VodafoneZiggo. Vanaf het begin van deze geweldige pitch heeft VodafoneZiggo ons uitgedaagd om daadwerkelijk klantervaring gerichte oplossingen te leveren en daarmee een echte partner te zijn in de business en digitale transformatie. Om nu gekozen te worden als de creatieve en strategische partner voor VodafoneZiggo, is extra bijzonder zo vlak na de opening van onze campus. Die campus staat namelijk voor zoveel meer dan een gebouw alleen. Deze benoeming laat zien dat we in staat zijn om specifieke, multidisciplinaire teams, vanuit onze sterke bureaus, geïntegreerd bij onze klanten bijeen te brengen. We kunnen niet wachten om samen met VodafoneZiggo aan de slag te gaan.'


Banter & The Acceleration Group

Bart Van der Vliet, Lead Consultant Banter & The Acceleration Group, heeft deze oriëntatie begeleid: 'We zijn er trots op dat we een integraal onderdeel zijn van VodafoneZiggo's reis om de klant centraal te stellen, in alles wat ze doen. Het is een goed voorbeeld van hoe merken op een meer pragmatische en efficiënte manier kunnen omgaan met digitale transformatie. Klanten verwachten en belonen persoonlijk relevante communicatie zolang die naadloos aansluit op betrouwbare producten en services. Daarvoor moeten bureaus en interne afdelingen wel over de eigen grenzen heen gaan kijken en werken vanuit een gedeeld belang. Dat doen VodafoneZiggo en WPP met deze nieuwe samenwerkingsvorm.'


Media

Marketing

Economisch