Vier DDB talenten starten The Family Amsterdam

28-08-2019 (19:57) - Bureaus

Er is een nieuw creatief bureau in de maak. Vanaf 1 oktober opent The Family Amsterdam officieel de deuren. The Family gaat van start met de van DDB Unlimited afkomstige creatieven Ed van Bennekom, Jasper Diks en Joris Kuijpers en wordt zakelijk geleid door ‘Mother of the Family’ Linda de Graaff. Eveneens afkomstig van DDB. Hun manier van samenwerken: 'Bij The Family zijn merken onderdeel van de familie.'
 
Inhoudelijk wil The Family dat alle merkuitingen van een merk herkenbaar familie zijn en blijven. Niet altijd vanzelfsprekendheid in het complexe medialandschap van vandaag. Het vertrekpunt: 'Met familie heb je lol, doe je dingen samen, deel en vier je dingen. '


Consistentiemodel

Het viertal ziet nog te vaak dat 'een merk er op social bijvoorbeeld totaal anders uitziet dan op televisie of op de winkelvloer'. Om dat te verbeteren hebben ze een consistentiemodel ontwikkeld dat met een aantal tools een herkenbare lijn creëert in alle communicatie'.
 

Close relatives

The Family is volgens de vier oprichters een klein onafhankelijk creatief bureau met de kwaliteit en de mogelijkheden van een groot bureau. 'Maar wel flexibeler, met kortere lijnen en dus efficiënter dan grotere bureaus.' Daarnaast beschikt The Family over een familie van bedrijven en individuen waarmee het heel snel kan opschalen indien nodig: “Onze ‘Close relatives’ of onze neefjes en nichtjes.” The Family is al aan het werk, maar zal per 1 oktober officieel de voordeur van zijn huis openen aan de Van Ostadestraat 115 in de Amsterdamse Pijp.
 

G-Star RAW eerste officiële familielid

'We zochten een huis, want een familie woont niet in een kantoor. Meetings doen we liefst samen in de keuken aan de keukentafel en presentaties doen we op de bank voor de tv. Concepten doen we ‘thuis’ of liever nog bij klanten. Op deze manier kunnen we het DNA van het merk beter voelen en beter vertalen, waardoor we sneller samen stappen kunnen zetten. G-Star RAW is het eerste officiële familielid. Samen met G-Star RAW heeft The Family het sponsorship van Max Verstappen vertaald in een commercial en een serie online en social video’s voor de Nederlandse markt 
 
 

Media

Marketing

Economisch