VICE gaat naar nieuwe organisatiestructuur in de Benelux

09-05-2019 (09:51) - Bureaus

VICE Media gaat binnen EMEA naar een organisatiestructuur die niet meer per land maar per bedrijfsonderdeel (Line of Business) gestructureerd is. Concreet betekent dit dat de EMEA regio is opgedeeld in drie bedrijfsonderdelen; VICE Digital (redacties en VICE+), VIRTUE (het creatieve bureau van VICE) en als derde VICE Studios, inclusief lineaire activiteiten.


Deze herstructurering is onderdeel van de koerswijziging, ingezet door de in 2018 aangestelde global CEO Nancy Dubuc, waarmee VICE haar organisatiestructuur beter laat aansluiten op haar ambities.
 
Binnen deze herstructurering wordt Sjoerd Raaijmakers, voorheen CEO VICE Benelux, verantwoordelijk voor VICE Digital in EMEA. Als Chief Operating Officer, Digital EMEA, is hij verantwoordelijk voor het functioneren van één van de drie Lines of Business binnen de EMEA-regio. Hieronder valt het redactionele netwerk, de commerciële mediatak (VICE+) en de in Amsterdam gevestigde Digitale Media Hub voor EMEA. De CEO rol komt te vervallen, maar Raaijmakers blijft legal representative van de Benelux organisatie.
 
Tevens krijgt een groot deel van het Benelux Management team een Internationale rol. Carsten Meijer breidt in zijn nieuwe functie als Commercial Director VICE+ zijn gebied uit van Benelux naar EMEA. Hij gaat de lokale sales teams aansturen en is verantwoordelijk voor grotere pan-Europese partnerships met adverteerders en mediabureaus.
 
VIRTUE, het creatieve bureau van VICE, is een van de snelst groeiende onderdelen van de business en focuspunt in de nieuwe opzet. Perre van den Brink, voorheen Managing Director van het Benelux kantoor van VIRTUE, wordt Managing Director Western Europe en is daarmee verantwoordelijk voor de verdere groei van VIRTUE in de West-Europese regio. Het Amsterdamse kantoor fungeert als hub voor deze regio.
 
Laura van Horssen wordt als Deputy Communications Director, EMEA verantwoordelijk voor alle B2B communicatie voor zowel VIRTUE als VICE Digital in de gehele regio. Zij gaat in samenwerking met de verschillende markten de vernieuwde strategie en positionering doorvertalen naar lokale communicatieplannen. Daarnaast overziet zij alle communicatie in de Benelux als hoofd van het communicatieteam.  
 
Esther Kevelham, CFO VICE Benelux, zal tevens een Internationale rol op zich nemen. Ooit begonnen als Financial controller heeft zij zich de afgelopen jaren als CFO en directielid laten gelden. Ze zal haar kennis inzetten om deze ambitie ook op Internationale schaal te realiseren.
 
 

Media

Marketing

Economisch