Ten Stripes zet met Marketing 3.0 vol in op duurzaamheid

26-04-2019 (10:21) - Bureaus

Het Groningse marketingbureau Ten Stripes zet als een van de eerste noordelijke marketingbureaus écht in op duurzaamheid. Het bureau doet dat aan de hand van Marketing 3.0. Niet het verkopen van zoveel mogelijk producten, maar de betrokkenheid van de klant staat daarin centraal.  
 
“Marketing en duurzaamheid. Dat is een mooie combinatie, maar het ligt gevoelig”, zo legt Bart Joling als eigenaar en oprichter van Ten Stripes uit. “Want je kunt niet heel groot adverteren met hoe goed je wel niet voor de wereld bent. De consument of klant moet je boodschap écht geloven. Ze willen een oprecht verhaal. Wij mikken echter wel op groene bedrijven die op zoek zijn naar een partner die ze helpt om hun duurzame product of dienst in de markt te zetten. En daarbij maken we dus gebruik van Marketing 3.0.”
 
Het marketingbureau mikt dus nadrukkelijk op duurzaamheid. “Ik ben commercieel, maar hou me ook al jaren bezig met duurzaamheid", zegt Bart. "Thuis en in m’n werk. Ik wil niet alleen m’n producten verkopen, maar ook iets voor de wereld betekenen. En daarin ben ik vast niet de enige. Bij Ten Stripes hebben we als het gaat om marketing de juiste combinatie gevonden.”
 

marketing slecht voor elkaar

Volgens Joling zijn er veel mooie groene bedrijven begonnen met een duurzame gedachte. “Maar die hebben hun marketing vaak slecht voor elkaar. Terwijl veel traditionele bedrijven graag duurzaamheid willen omarmen, maar die hebben weer moeite om hun groene product in de markt te zetten. Wij hebben de expertise in huis om ze te helpen met de strategie in uitvoer. Want wil je als bedrijf meer impact maken met duurzame producten of diensten, dan moet je er toch echt meer van verkopen.” 
 

Media

Marketing

Economisch