SnowWorld kiest Springbok voor rebranding

27-06-2019 (18:19) - Bureaus

Het is volop zomer, maar bij Springbok zitten ze al helemaal in de wintersportsferen. Dit digitale bureau, met vestigingen in Amsterdam, Mechelen en Parijs, haalde na een pitch de rebranding van SnowWorld binnen en mocht er meteen een abricampagne voor Adventure Valley, het andere merk binnen de SnowWorld groep, aan koppelen.
 
SnowWorld, de beursgenoteerde Nederlandse exploitant van indoorskihallen, is bij ons vooral bekend van de piste in Zoetermeer en Landgraaf. Maar het bedrijf, dat Marc Coucke als meerderheidsaandeelhouder heeft, is actief in heel Europa. Door overnames van concurrenten in Nederland en Duitsland is SnowWorld vandaag uitgegroeid tot Europese marktleider in indoorskiresorts. Het bedrijf heeft daarnaast ook andere experience centers, zoals outdoorklimparken, een indoorskydivinghal en een icekartingbaan in het aanbod.
 
Die snelle groei en uitbreiding van de activiteiten vroegen om een grondige rebranding. In het licht van de verdere groeiplannen wilde SnowWorld zijn merk laden als dé provider van uitzonderlijke ervaringen. Op termijn wil SnowWorld een bepalende rol spelen in een veel breder marktsegment van de toeristische sector. Om de juiste brandingpartner te vinden werd een competitie uitgeschreven.
 
Springbok won die brandingpitch met een concept dat vertrekt van de werklijn 365 dagen van onvergetelijk avontuur. “We zagen SnowWorld als een luchthaven”, vertelt Alexander Cha’ban, managing partner en creative director van Springbok.“ Je stapt door het hoofdgebouw en hop; je belandt in een andere wereld. De huisstijl heeft daarom iets heel functioneels gekregen. Het avontuur zit niet in de grafiek. De hele branding creëert vooral een gevoel van spanning en anticipatie voor wat komen gaat.”

Media

Marketing

Economisch