Kickstart vanuit de schoolbanken: vijf jaar Hammerfest
18-03-2020 (10:45) - Bureaus
Als je Hammerfest zegt, zeg je “New Kids”. In 2016 èn 2018 finalist bij SAN New Kids on the Block en twee keer net niet de winnaar van het Accent, maar wel de absolute runner up. Die runner up-positie bracht Hammerfest-founders Baba Touré en Guy Lokhoff geen windeieren. Hun bureau werd de afgelopen jaren een cool en sought for social ageny. Het bureau bestaat in 2020 vijf jaar. Wat FONK betreft tijd voor een update. ‘We zijn een fucking goed social agency en we maken tegelijkertijd met inclusiviteit meer impact.’
In vijf jaar tijd is Hammerfest uitgegroeid tot veel meer dan 'zomaar' een social aggency. De missie van Baba Touré en Guy Lokhoff reikt verder. Baba Touré: ‘Het sleutelwoord bij ons is dat inzicht cultureel relevant moet zijn. Als wij een bijdrage kunnen leveren aan de positieve communicatie tussen klanten en hun peers, hebben wij als bureau onze toegevoegde waarde bewezen.'
Guy Lokhoff: ‘Je kunt daarbij dus kijken naar de bekende ijkpunten, maar je kunt ook kijken naar waarin het merk mensen nu eigenlijk ècht raakt en daarop kwalitatief gerichte communicatie maken.’