Havas Media digitaliseert werkprocessen met Campaign Cloud

02-05-2019 (09:31) - Bureaus

Havas Media heeft al zijn werkprocessen rond mediacampagnes ondergebracht in de Campaign Cloud van Cloud Integrate. Deze digitaliseringsslag moet de administratieve last van medewerkers verlichten. Bovendien hebben opdrachtgevers beter zicht op de kosten en gehanteerde tarieven van reclamecampagnes.


De Campaign Cloud is een cloudplatform op basis van Salesforce dat speciaal is ingericht om mediabureaus bij hun werkzaamheden te ondersteunen. Havas Media gebruikt het platform om planningen en tactische flowcharts te maken, prijzen en contracten te bewaren en offertes op te stellen. 


'Het administratieve werk van Havas-medewerkers bedraagt al snel zo'n 60 procent van het werk, maar zou door de automatisering met Campaign Cloud voor de helft gereduceerd kunnen worden.'  De verlichting van de administratieve last maakt het werk leuker en zorgt voor gemotiveerde medewerkers. De herwonnen tijd kunnen zij bovendien besteden aan hun taak als strategische media-adviseur. Verder zorgt het platform voor transparantie bij adverteerders. Daar is veel behoefte aan, omdat inkoopprijzen sterk schommelen door onder andere de felle concurrentiestrijd tussen Talpa en RTL.


technology shift

'We hebben te maken met een technology shift die onze business fundamenteel verandert', zegt Thijs Muller, de CEO van Havas Media Nederland. 'Er zijn nieuwe devices, nieuwe kanalen en nieuwe vormen van content. En – nog belangrijker – al die digitale technologie heeft de advertentie-uitgaven meetbaar gemaakt. De marketeer werkt anno 2019 datagedreven en gelooft niet zomaar de blauwe ogen van zijn mediabureau. Dat heeft consequenties voor ons. Wij moeten de data kunnen leveren die helpt bij het verantwoorden van de keuze voor bepaalde media.' 


'Dit project laat goed zien wat er met cloud technologie mogelijk is. We zijn erin geslaagd een heel nieuw platform te maken dat naadloos aansluit bij de werkprocessen van een mediabureau. Een volgende stap is dit platform te verrijken met kunstmatige intelligentie en te koppelen aan financiële systemen. Havas Media heeft dan direct inzicht in de effectiviteit van een campagne', besluit Hugo Obertop, oprichter van Cloud Integrate. 


Media

Marketing

Economisch