Handpicked agencies stapt in bij Weekend Creative Agency

03-05-2019 (21:31) - Bureaus

Weekend Creative Agency en Departure bundelen de krachten tot een nieuw bureau binnen Handpicked agencies. Het Bredase bedrijf, dat zelfstandig onder de naam Weekend Creative Agency zal blijven opereren, zet daarmee volop in op het spanningsveld waarin creativiteit, digitale media en technologie elkaar versterken.


De fusie met Departure brengt een directe verbreding van kennis op het digitale vlak. Met een ervaren team van strategen, user experience designers en digitale designers kan Weekend Creative Agency haar campagnes een extra verdiepingsslag geven.  “Zowel op concept als op uitvoerend niveau biedt de fusie een legio aan kansen: waar we voorheen met derden schakelden om onze digitale ambities vorm te geven, hebben we nu alle kennis in huis om nog beter en impactvoller werk te creëren.”, aldus Dennis Haanskorf (partner en Art Director). “Dit betekent enorme nieuwe kansen voor onze klanten en collega’s. Er is minimale overlap in onze expertises, waardoor het echt op alle fronten een versterking is van kennis, kunde en mogelijkheden.”


Bureau van de toekomst

Robert van der Stel, partner en medeoprichter van Weekend: “We hebben de afgelopen jaren een sterke groei doorgemaakt en de toetreding van Bas Uytdenhouwen en Dennis Haanskorf als partners in 2017 heeft dit in een stroomversnelling gebracht, waardoor we nu meer dan ooit klaar zijn voor de volgende stap. We kennen Rob, Ivo en Sjoerd van Handpicked al jaren dat we dat we nu op deze wijze onze samenwerking een nieuwe dimensie kunnen geven is fantastisch”.


Hanspicked agencies

De toetreding tot de Handpicked agencies, dat een belang neemt in het nieuwe label, speelt een grote rol in de motivatie van Weekend. Handpicked staat voor digitaal vakmanschap en bestaat sinds 2018, maar startte in 1999 al onder de naam E-sites.  De familie bestaat uit zes labels: Bluebird Day (gespecialiseerd in e-commerce) Boldly (VR, AR, 3D), E-Sites (web en mobile), Fingerspitz (online marketing), TDE (sportmarketing) en Weekend. Inmiddels is Handpicked agencies ruim 150 man sterk.  “In twee jaar tijd willen we doorgroeien naar 250 collega’s”, zegt Rob Peters, medeoprichter en partner van Handpicked agencies. “De juiste mensen op de juiste plek, handpicked. Ieder label benut zo haar eigen specialiteit, identiteit en kracht. Maar als samenwerkend collectief hebben we veel gemeen: we zijn pragmatisch, ondernemend en saamhorig.”


Over Weekend

Weekend Creative Agency bestaat sinds 2001 en werkt onder andere voor Bruynzeel, Eneco, Johnson & Johnson, Lamb Weston/Meijer, Stedin en Actelion Pharmaceuticals.  Medio september 2019 zal Weekend Creative Agency verhuizen naar het  gerenoveerde en uitgebouwde Handpicked agencies hoofdkantoor aan de Reduitlaan 29 te Breda.


Media

Marketing

Economisch