Globitas neemt contentmarketingbureau MPG. over

31-10-2019 (15:38) - Bureaus

Investeerder Globitas neemt samen met het management contentmarketingbureau MPG. over. MPG. is met meer dan 90 werknemers en kantoren in Nederland en New York, het grootste Nederlandse contentmarketingbureau voor A-merken en maakt onder meer Allerhande.
 
Met de overname biedt Globitas MPG. de kans door te groeien door verdere digitalisering en innovatie van haar dienstverlening. MPG was onderdeel van het inmiddels failliete Roto Smeets Groep.

Dolly van den Akker, managing director MPG.: “Ik ben blij dat we samen met het team van Globitas de juistestappen kunnen maken richting contentmarketing 3.0, waarbij content strategisch, tactisch en operationeel ingezet wordt. Globitas is een ondernemende partij die ons de kans en vrijheid geeft om verder te groeien en onze klanten nog beter te kunnen bedienen. We werken er naartoe om alle disciplines onder één dak te verzamelen.”
 
Arthur Clement, partner bij Globitas: “MPG. biedt een fantastisch platform om straks ook andere innovators aan toe te voegen en daardoor onze klanten meer en betere digitale en disruptieve diensten aan te kunnen bieden.”

Dat de wereld van contentmarketing snel verandert, ziet Clemens juist als een kans: “Merken en bedrijven vragen om een bredere marketingpropositie die hen helpt met de verschillende diensten die zij nodig hebben. Het wordt voor veel merken moeilijker zich te onderscheiden in een wereld waarin we via steeds meer kanalen steeds meer content tot ons krijgen. Advertentiecampagnes alleen zijn niet meer voldoende om consumenten voor langere tijd te binden. MPG. werkt al jaren samen met de grootste Nederlandse en buitenlandse A-merken op strategische contentvraagstukken. Door hun jarenlange ervaring leveren ze een zeer hoogwaardig product voor hun klanten. En voor hun klanten biedt dit niet alleen waarde als marketingmiddel, maar vaak ook als volledig nieuw businessmodel dat zichzelf terugverdient."

Dat MPG onderdeel was van het failliete Roto Smeets Groep, leverde in het overnameproces volgens Clement geen problemen op: “MPG. is financieel heel solide. Het is een zeer winstgevend onderdeel van de groep, het waren de andere onderdelen die niet goed waren.”
 

Interview Dolly van den Akker

FONK-abonnees lezen hier het interview met powervrouw Dolly van den Akker.
Geen abonnee? Klik hier en maak nu drie maanden gratis kennis met FONK magazine!

Media

Marketing

Economisch