Dutch Digital Design op podium New Dutch Wave tijdens SXSW

04-03-2019 (07:00) - Bureaus

Tijdens South By South West (SXSW) festival in het Amerikaanse Austin staan Nederlandse bureaus op het podium onder de vlag van Dutch Digital Design. De bureaus Fabrique en Code d'Azur presenteren hun beste digitale werk binnen het programma van de derde editie van de Nederlandse handelsmissie New Dutch Wave.


Op dinsdag 12 maart vindt de Dutch Design Day plaats, die wordt georganiseerd door Dutch Design Foundation (DDF). De nieuwste generatie design en tech ondernemers delen succesvolle projecten in de New Dutch Wave house.

succesvolle cases

Die dag staat vanaf 15.00 uur digitaal design centraal in het programma. Na een korte intro en voorbeelden door Bert Hagendoorn van Dutch Digital Design, zal Erik Rave van bureau Code d'Azur de succesvolle case ‘The Lockdown’ presenteren, ’s werelds eerste mobile AR escape room, die zij maakten voor ABN AMRO. Daarna zal Pieter Jongerius van bureau Fabrique ingaan op de vraag wat is er zo Nederlands is aan ons digitale ontwerp. Aan de hand van voorbeelden uit hun werk zal hij de vraag beantwoorden en inspiratie bieden.


internationale events

Het initiatief Dutch Digital Design zet zich in om het beste digitale werk te presenteren in binnen- en buitenland, om talent aan te trekken en te tonen wat Nederlandse ontwerpers en bureaus voor hen kunnen betekenen. Waar mogelijk wordt ingehaakt bij buitenlandse events, waaronder eerder bij Advertising Week in London, Kyoorius Designyatra in India, Digitized in Griekenland en afgelopen edities van de handelsmissie Embassy of Dutch Creativity tijdens Cannes Lions in Frankrijk. 


Nederlandse handelsmissie

New Dutch Wave is er om ambitieuze Nederlandse ondernemers in de creatieve sector internationaal te presenteren. Dit jaar zijn er meer dan 40 partners aangesloten, variërend van startups, scale-ups, gemeenten, corporates tot creatives. Ook dit jaar is het event benoemd als strategische beurs vanuit topsector Creatieve Industrie. Burgemeester John Jorritsma van Eindhoven is missieleider namens Creative Holland, het internationaliserings vehikel van de topsector.

Geïnteresseerden die bij de sessie aanwezig willen zijn, kunnen zich aanmelden via Eventbrite: bit.ly/SXSWDutchDigital


Media

Marketing

Economisch