Digital media in-housing bureau Admanager van start

13-01-2020 (10:23) - Bureaus

Deze week is het nieuwe digital media in-housing bureau Admanager van start gegaan. Admanager helpt adverteerders bij de transitie naar het zelf uitvoeren van programmatic advertising en data-driven online campagnes.
 
Al langere tijd is er een trend gaande, waarbij adverteerders ervoor kiezen om digitale media-activiteiten zelf uit te voeren in plaats van deze te outsourcen naar externe adviesbureaus. Oprichter Steven Pieneman: “Wij willen van elke adverteerder weer een Admanager maken.”
 
Admanager is opgericht door digital media veteranen Steven Pieneman en Jeffrey Zanoni en zij vormen samen met ervaren digitale media experts, campagnemanagers en technische implementatie specialisten, het nieuwe in-housing bureau. Specifiek begeleidt Admanager adverteerders bij de implementatie van programmatic advertising platforms, data platforms en de integratie van customer profile databases binnen de bestaande digitale mediastrategie.
 
Managing partner Jeffrey Zanoni: "De marketingdirecteur van nu wil volledige controle over planning, budget en media. Dit werd duidelijk bevestigd door het recente CMO onderzoek van Deloitte. Bovenal willen adverteerders duidelijk inzicht en controle over hun first party data, mede ingegeven door de GDPR-wetgeving.
Ons doel is om binnen een zo kort mogelijke tijd onze klanten volledig ownership en controle te geven over hun digitale media en daarbij horende resultaten. Ons grote voordeel is dat we direct kunnen opschalen naar een volledig team van campagne en implementatie specialisten”, vult Zanoni aan.
 
Pieneman: “Wij zien dat een succesvolle implementatie alleen werkt met zowel educatie van personeel als recruitment van de juiste specialisten. Maatwerk trainingen, werving en detachering zullen dan ook van groot belang zijn bij het implementatieproces wat we met de klant opzetten.”
 

Media

Marketing

Economisch