Diederick Koopal naar hazazaH

18-11-2019 (12:42) - Bureaus

 

‘Reclamelegende’, speelfilmregisseur én commercialregisseur Diederick Koopal sluit zich aan bij hazazaH en is is de maker van de nieuwe Remia-film. Diederick is onder andere bedenker van de beroemde Rolo-commercial, oprichter van TBWA\Neboko, lid van de ADCN Hall of Fame en VEA Legend (en nog veel meer): ‘hazazaH en ik go way back.'
 
'Ik heb in een vorig leven, als creatief, onder andere Rudi voor Heineken, 4 uur Cup-a-Soup en meerdere commercials met de supermarktmanager voor Albert Heijn met ze gemaakt. Ze zijn gewoon heel goed, goede mensen en een prettige club – altijd geweest. En er is veel mogelijk bij hazazaH, dat geeft creatieve speelruimte.’
 
Diederick maakte ook speelfilms als De Marathon en Bloed Zweet en Tranen: ‘Waarom ik commercials maak? Ik hou ervan om regelmatig op een set te staan en scriptjes te schrijven. Commercials maken houd je in vorm, scherp, fris. Ik heb geen puur economische drive, maar als reclameman – want dat ben ik ook nog steeds – geniet ik daar intens van. Zo simpel is het.’
 

Sjef is back!

Recent maakten hazazaH en Diederick samen de 4e commercial met ‘sterrenchef’ Sjef Pouwermans voor Remia. ‘Ja Sjef is back’, lacht Diederick. ‘Sjef is een extreem sympathieke vent, down-to-earth, maar heel creatief – ditmaal met de basissauzen op plantaardige basis van Remia. Zo maakt hij een Eiffeltoren van broccoli en een Arc de Triomphe van pasta. ‘Hij begint een beetje een woordvoerder à la de supermarktmanager voor Albert Heijn te worden. Maar belangrijker nog, in mijn ogen: je kunt ernaar blijven kijken; Sjef verveelt niet, er zitten gevoel, emotie en veel grappige details in. En het concept heeft nog veel potentie, dat voel je ook. Zo kweek je een blijvende band met de kijker.’
 
 

Remia Pouwermans - Basissaus from hazazah on Vimeo.


Media

Marketing

Economisch