Stijgende lijn e-commerce zet zich in Nederland voort

Stijgende lijn e-commerce zet zich in Nederland voort

10-01-2020 (09:00) - Toeleveranciers

De Nederlandse e-commerce markt is dynamisch en online shopping ontwikkelt zich (nog steeds) enorm snel. Een goede service en goede prijs staan bij de Nederlanders voorop en daarnaast staan we open voor technische ontwikkelingen. Deze kwaliteiten maken van Nederland een ideaal land voor goed opgezette webshops. Met deze tips ben je als webshopeigenaar goed op weg:
 
Als eigenaar van een webshop moet je om te beginnen rekening houden met diverse wettelijke verplichtingen. In Nederland hechten consumenten er niet zoveel waarde aan andere Europese consumenten, maar als webshopeigenaar voorkom je problemen als je de volgende informatie opneemt:
 
> Verklaring eigenaars-en auteurschap, inclusief KvK en BTW-nummer
> Belangrijkste productkenmerken zoals afmetingen en gewicht 
> Prijzen inclusief btw: productprijzen, verzendkosten etc.
> Bedenktijd en herroepingsrecht
> Privacybeleid
> Algemene voorwaarden
 

keurmerk

Voor Nederlanders zijn recensies, een snelle levering en goede prijs het belangrijkste, maar ook een keurmerk blijft een slimme keuze. Het voeren van een keumerk is in Nederland niet wettelijk verplicht, maar draagt bij wel bij aan een gevoel van betrouwbaarheid. Veelgebruikte keurmerken in Nederland zijn onder meer het Thuiswinkel Waarborg keurmerk,  Webshop Keurmerk en Webwinkelkeur.
 

emailmarketing

Naast het voldoen aan de juridische voorwaarden en het al of niet voeren van een keurmerk, kun je als webshop-eigenaar besluiten gebruik te maken van Search Engine Optimalisatie om een winstgevende groei te realiseren. Een SEO bureau kan je helpen bij het tot stand brengen hiervan. Je kunt dan besluiten de werkzaamheden te starten op één onderdeel (bijvoorbeeld Search Engine Activatie) om te kijken of je hiermee resultaten boekt. Als je het beoogde resultaat hebt gerealiseerd, ontstaat er bijna vanzelf ruimte om met het online marketing bureau van jouw keuze verder te investeren in nieuwe kanalen zoals SEO, social of emailmarketing. Over heel grote budgetten hoef je hiervoor niet te beschikken, de werkzaamheden beginnen al vanaf zo’n 8 uur per maand.