Online supermarkt Picnic komt deze week met nieuwe app

27-06-2019 (12:21) - Tech

Online supermarkt Picnic komt deze week met een compleet nieuwe app, die het kopen van de boodschappen nog prettiger, maar ook sneller maakt. Tegelijkertijd voegt de websuper duizend nieuwe producten toe aan het assortiment, dat daarmee op 7000 artikelen uitkomt.
 
De nieuwe producten vallen voornamelijk in de categorieën vega, vlees, groente, fruit, tapas, delicatessen, wijnen, speciaalbier en kazen. Ook het aantal huishoudelijke artikelen en drogisterijproducten wordt flink uitgebreid. Alle nieuwe producten zijn aangedragen door de klanten zelf. De categorie 'nieuw' in de app geeft een goed beeld van de uitbreiding. Nieuw is de categorie 'Dingen die je nergens anders vindt'. Hierin zijn onder meer wijnpakketten, een aantal gemberbieren, meerdere oat milks, verse vongole en nog meer lokale producten, zoals chocolade van De Bonte Koe te vinden.
 

minder vaak zoeken

De navigatie in de app is volledig vernieuwd, waardoor producten makkelijker te vinden zijn. Medeoprichter Michiel Muller: "We hebben gekeken hoe onze klanten in de app door de virtuele winkel lopen. Net zoals in de traditionele winkel beginnen mensen bijvoorbeeld ook bij groente en fruit. Doordat we de structuur van de app hierop aangepast hebben gaat het doen van de boodschappen 25 procent sneller en hoeven klanten minder vaak naar producten te zoeken." De nieuwe app is de afgelopen maanden uitgebreid getest door groepen klanten.
 

Over Picnic

Picnic is een initiatief van Nederlandse ondernemers: internetondernemers Joris Beckers en Frederik Nieuwenhuys waren de eigenaren van Fredhopper, de ontwikkelaar van personalisatiesoftware voor webwinkels. Serie-ondernemer Michiel Muller stond eerder aan de wieg van de onbemande tankstations Tango en ANWB-concurrent Route Mobiel. Ondernemer Bouke van der Wal is eigenaar van supermarktketen Boni. Recent is ook retailondernemer Gerard Scheij aan boord gekomen.