Native advertising formats Adfactor beschikbaar voor programmatic markt

19-11-2019 (14:13) - Tech

Adfactor stelt zijn native advertising formats beschikbaar op de programmatic markt. Het bedrijf biedt hiermee een nieuwe manier van adverteren aan voor media buyers en helpt aangesloten publishers om hun omzet te vergroten.
 
Adfactor is marktleider in native advertising. De toewijding van Premium Programmatic Performance (P3) maakt het nu mogelijk om native advertising formats van het bedrijf actief op de programmatic markt te verkopen. Jeron Verpalen, Programmatic Specialist Adfactor P3: ‘Het netwerk is volledig brand safe gemaakt door actieve filtering op ads naast content die als gevoelig wordt beschouwd, bijvoorbeeld over rampen en geweldsdelicten. Dit is additioneel op de Google Ads Policy, omdat wij het belangrijk vinden dat merken zorgeloos hun boodschap kunnen delen.’
 
Het label maakt gebruik van de programmatic techniek header bidding. Hierdoor is de premium inventory van Adfactor’s netwerk beschikbaar via verschillende SSP’s zoals Google Ad Exchange, AppNexus, PubMatic en IndexExchange.