App CIRKLE lanceert marketing- en loyaliteitsprogramma voor horeca en retail

18-03-2019 (09:38) - Tech

Sinds vandaag is Nederland een nieuwe app rijker: CIRKLE is het eerste marketing- en loyaliteitsplatform
waarmee gebruikers hun favoriete horecagelegenheden en winkels kunnen promoten op Instagram. Hiermee
rouleert het social media-marketingbudget via een beloning aan de klant, terug de zaak in.

 
Wanneer gebruikers via CIRKLE een foto posten op Instagram, met de door de ondernemer bepaalde tag en hashtag, kunnen ze een tegoed verdienen bij een van de aangesloten horecagelegenheden of winkels. Dit tegoed kan na 24 uur uitgegeven worden bij de desbetreffende locatie, dus deze korting is niet direct te incasseren, maar kan bij een eerstvolgend bezoek worden ingezet als korting op de rekening.
 

Zo genereren aangesloten bedrijven niet alleen zichtbaarheid online, doordat bezoekers content posten op Instagram, maar levert het hen ook meer volgers op. Daarnaast bouwt CIRKLE een belangrijk loyaltiteitsprogramma op tussen bedrijven en gebruikers, omdat het tegoed pas bij een herhaalbezoek kan worden geclaimd, wat terugkerende gasten of klanten oplevert.
 

De ondernemer bepaalt zelf wat een comment en een like waard zijn in zijn of haar zaak. Daarnaast kan hij of zij zelf een maximum aan tegoed instellen. CIRKLE werkt op no cure, no pay basis; als er niet wordt gepost, betaalt de ondernemer ook niets. Wanneer er wel wordt gepost via Cirkle, betaalt de ondernemer €2 per geplaatste post, naast de gegeven korting. 
 

Op dit moment zijn ruim 500 winkels en horecagelegenheden in Rotterdam en Amsterdam zijn aangesloten bij CIRKLE. Ieder soort onderneming met een kassasysteem kan zich aansluiten, van autogarage tot bloemist of gym. De app is vanaf nu verkrijgbaar in de Google Playstore en in de Apple App Store.