Truman ontwikkelt met Stichting Samen tegen Voedselverspilling vervolgcampagne

17-09-2019 (09:53) - Sustainable

Samen tegen Voedselverspilling, een initiatief van organisaties, bedrijfsleven en overheid, wil in 2030 de helft minder voedselverspilling in Nederland realiseren. Om dit doel te bereiken moet iedereen in Nederland zijn steentje bijdragen. Samen tegen Voedselverspilling heeft samen Truman de consumentencampagne ontwikkelt, die deze week start.

 
De eerste focus in de consumentencampagne ligt bij jonge gezinnen, omdat zij het meeste voedsel verspillen. Truman heeft voor deze doelgroep een opvallende vervolgcampagne ontwikkelt met in de hoofdrol een advertising property, genaamd Becky. Dit vriendelijke mondje motiveert en inspireert Nederland met praktische tips om voedselverspilling tegen te gaan. De campagne wordt uitgerold in de volgende middelen: out of home, social media, bannering, YouTube en live events.
 

Over Samen tegen Voedselverspilling

Nederlandse bedrijven, organisaties, wetenschappers, overheid én consumenten komen samen in actie om in 2030 voedselverspilling met de helft te verminderen in de gehele voedselketen, van grond tot mond. Binnen dit gezamenlijke initiatief onder de naam Samen tegen Voedselverspilling werken o.a. het ministerie van LNV, Mc Donalds, Albert Heijn, Jumbo, Lidl, CBL, Rabobank, ABN AMRO en het Voedingscentrum samen. 
 
www.samentegenvoedselverspilling.nl