Picnic wint prijs voor grensoverschrijdend bedrijfssucces

14-11-2018 (11:00) - Awards

Picnic heeft gisteravond de Duits-Nederlandse Prijs voor Economie 2018 in ontvangst genomen. De prijs voor grensoverschrijdend bedrijfssucces werd uitgereikt door Duits-Nederlandse Handelskamer (DNHK). 'Picnic biedt een modern en duurzaam alternatief voor traditionele supermarkten', aldus de jury.


Met de winst liet de online supermarkt twee andere finalisten, designbureau MMID en energiedienstverlener Venior, achter zich. 'Stuk voor stuk bedrijven die uitblinken door hun innovatiekracht en die een sterke economische impuls geven aan zowel Nederland als Duitsland', vond Günter Gülker, directeur van de DNHK.


Bij de uitreiking waren ook minister Wiebes (Economische Zaken) en de Duitse ambassadeur Dirk Brengelmann aanwezig. 'Het is geweldig dat minister Wiebes en ambassadeur Brengelmann deze prijs veel aandacht geven', reageerde Michiel Muller, mede-oprichter van Picnic. 'Deze prijs is bovendien een erkenning voor het werk dat het Duitse en het Nederlandse team hebben verricht om in beide landen succesvol te lanceren.' 

in het diepste geheim

Picnic werd eind 2015 in Nederland gelanceerd. Begin dit jaar startte het bedrijf in het diepste geheim onder de codenaam Sprinter een pilot in de regio Düsseldorf. Dit verliep zo voorspoedig, dat Picnic al snel overging tot de bezorging aan alle inwoners in het pilotgebied. Net als in Nederland breidde de online supermarkt daarna stad voor stad uit.


Dankzij het duurzame karakter is de Picnic door FONK ook genomineerd voor de Coolest Dutch Brands Awards. Inmiddels wordt het voorbeeld van de online supermarkt bovendien gevolgd. Zo werd vanochtend de nieuwe Nederlandse online supermarkt Crisp gelanceerd.