Joe Buck scoort met lied voor PLUS commercial

11-06-2019 (10:56) - Audio

Singer-songwriter Joe Buck heeft een hit te pakken met 'The Way You Take Time'. Het liedje staat deze week op nummer 9 in de top 10 van de Airplaychart. De 23-jarige zanger schreef het nummer speciaal voor de lente commercial van PLUS Supermarkten met als thema 'Goed eten is samen eten'.  


Talloze radioluisteraars vroegen al naar het nummer in de commercial van PLUS Supermarkten. Daarop begon Q-Music-DJ Domien Verschuuren een zoektocht naar de maker van het aanstekelijke liedje. Uiteindelijk kwam hij uit bij Joe Buck, die het nummer schreef op verzoek van Amp.Amsterdam. 


‘The Sonic Branding Agency’ was in samenwerking met J. Walter Thompson Amsterdam verantwoordelijk voor de commercial van PLUS Supermarkten. Dieuwer Bulthuis van J. Walter Thompson: 'Muziek is een essentieel onderdeel van onze reclames voor PLUS. Daarom willen we elke keer weer verrassen met een nummer dat verder reikt dan het reclameblok. The Way You Take Time doet dat op alle vlakken.'


reclame en muziek

Joost Haartsen, CEO van Amp.Amsterdam: 'Bij Amp.Amsterdam brengen wij muziek naar merken. Wij geloven dat je in een reclamecampagne geen cultuur moet adopteren, maar cultuur moet laten cree¨ren door mensen die daar goed in zijn. In het geval van Joe Buck en PLUS Supermarkten werd dat gecombineerd met een ongelooflijk sterke commercial. Dat leverde een fantastische samenwerking op tussen reclame en muziek.'


Het is niet de eerste keer dat Amp.Amsterdam aan de basis stond van het succes van een liedje dat speciaal werd geschreven voor een commercial. Zo had Frances met meer dan 1 miljoen streams een streaminghit met een cover van Robbie Williams’ She’s The One, gemaakt voor de ?kerstcampagne van PLUS Supermarkten?.