Eigen brandsong voor Embassy of Dutch Creativity

Eigen brandsong voor Embassy of Dutch Creativity

29-06-2020 (12:27) - Muziek

De Embassy of Dutch Creativity heeft vanaf de editie van 2020 ook een eigen brand song. Amp.Amsterdam heeft speciaal voor de Nederlandse creatieve handelsmissie een eigen track ontwikkeld. Het geluid van de Embassy zal terugkomen op alle relevante touch points, zoals de website, social media posts, video’s en podcasts. De track is sinds vorige week te beluisteren op de website van de Embassy. 
 

Samenwerking Embassy & Amp.Amsterdam

Tot nu toe had de Embassy of Dutch Creativity– letterlijk gezien - nog geen eigen sound. Steeds meer merken ontwikkelen hun eigen sonic brand identity danwel brand song. Daarom kon de vaandeldrager van de Nederlandse creatieve industrie in Cannes niet meer achterblijven.
 
Amp.Amsterdam is al sinds het begin een partner van de creatieve handelsmissie en ieder jaar verantwoordelijk voor de optredens tijdens de afsluiting van de week in Cannes. Het ontwikkelen van sonic brand identities is Amp.Amsterdam’s specialiteit. Daarom werd het Amsterdamse bureau gevraagd een herkenbare track op basis van de merkidentiteit van de Embassy te ontwikkelen.
 
Op basis van de briefing van het Embassy-team, zijn allereerst het DNA, kernwaarden en de propositie van de Embassy vertaald in zogenaamde sonic values en sonic ingredients. Na een debriefing en een aantal demo’s, is Amp.Amsterdam tot het uiteindelijke resultaat gekomen
 

Open-minded, energiek en herkenbaar ?

Sietze Rademaker, Director New Business & Sonic Branding van Amp.Amsterdam: “Het resultaat is een geluid dat positief, open-minded, energiek en herkenbaar is. Opvallend is te melden dat de saxofoon op deze track live is ingespeeld door Allard Buwalda, een van de grootste saxofonisten van ons land.“
Het échte Cannes-gevoel
 
De bedoeling was om het geluid van de Embassy of Dutch Creativity Cannes overal te laten horen later deze maand tijdens het festival. Vanwege het afgelasten van alle festival-activiteiten zal dat nu volgend jaar moeten gebeuren.
 
Kyra Roest: “Toen we met Amp.Amsterdam begonnen aan dit traject, konden we niet bevroeden dat het festival niet door zou gaan. Gelukkig waan je je door deze track weer even op het strand van de Embassy of Dutch Creativity en krijgen we nog meer zin in de editie van volgend jaar.”