Zo ziet de toekomst van radio eruit

26-06-2019 (10:20) - Media

Hoe luistert Nederland over vijf jaar? Hoe denken de kenners van het medium de radiomakers, luisteraars, reclamemakers en audiofuturologen dat het radio- en audiolandschap zich gaan ontwikkelen? Deze vragen staat centraal in de radiodocumentaire die Rolf Hartogens heeft gemaakt in opdracht van het RAB. Aanleiding van de documentaire is het honderdjarig bestaan van radio.
 
Linda Hakeboom interviewt diverse mensen uit het vak en is op zoek naar antwoorden: Waar zijn de makers nu mee bezig voor straks? Wat willen de luisteraars? Hoe ontwikkelt de techniek zich? Hoe denken reclamemakers met radioreclame aanwezig te kunnen zijn op een niet verstorende manier in de levens van luisteraars? Er luisteren nu 13,1 miljoen mensen per week, tweeëneenhalf uur per dag naar liveradio. Dat is driekwart van alle audiotijd. Hoe ontwikkelt deze trend zich? En wat betekent dat voor de radiozenders, programmamakers en radioreclame?
 
De documentaire ging in première tijdens het evenement de RAB Radio Advertising Awards.
 
 

Bureaus

Marketing

Economisch