WPG verkoopt Voetbal International aan Digital Enterprises

18-07-2019 (12:09) - Media

Voetbal International - het sterkste voetbalmerk van Nederland - is per 16 juli van WPG overgegaan naar Digital Enterprises. De overstap van WPG Uitgevers naar de nieuwe thuisbasis moet leiden tot verdere groei van VI door een betere verspreiding van de content, een groter (online) bereik en meer zichtbaarheid. 
 
Ian Rooker, CFO van WPG Uitgevers: “Voetbal International is al sinds 1965 onderdeel van WPG Uitgevers. We hebben zorgvuldig gezocht naar een ondernemende nieuwe eigenaar mét kennis van voetbal waar de bijzondere expertise van VI tot zijn volle recht komt”. WPG CEO Patrick Swart vervolgt: “Het enthousiasme en de gedrevenheid van Digital Enterprises gaven de doorslag. Zij bieden een enorm bereik en investeren in de verdere groei van VI. De afgelopen maanden is er voortdurend overleg geweest met de het team van VI en deze overeenkomst doet recht aan hun wensen. Digital Enterprises geeft ijzersterke jarenlange garanties aan alle werknemers en wil hard vooruit met VI. Dit nieuwe avontuur maakt Voetbal International groter en sterker. We zijn blij dat als WPG te faciliteren.”
 

Bereik van 12 miljoen Nederlanders

Pascal Batelaan, CEO van Digital Enterprises: “Voor ons mediahuis met een totaal bereik van 12 miljoen Nederlanders is de komst van Voetbal InternationaI een perfecte aanvulling op ons bereik. De bijzondere kracht van VI zit hem in de ervaren redactie, die dankzij de diepgaande kennis van de voetbalwereld al meer dan 50 jaar een geweldig magazine maakt. In onze optiek is print het fundament van de onderneming. Het motto van VI is ‘frisser en scherper dan ooit’. Wij gaan ervoor zorgen dat die fantastische voetbalcontent via de verschillende kanalen nog beter zijn weg vindt naar de liefhebber. Voetbalnieuws blijft altijd populair. Online én betaalde content groeien. Wij gaan VI nog beter de weg laten vinden in die digitale wereld en meer voetbalfans bereiken op eigentijdse, slimme en leuke manieren.”
 
Namens Digital Enterprises zal Hylke van der Meer als interim-directeur/uitgever van Voetbal International het integratieproces begeleiden. Hylke van der Meer had eerder directiefuncties bij onder meer FD Mediagroep en WPG Media.
 
De VI-redactie blijft los van Digital Enterprises gehuisvest. Financiële details over de overeenkomst worden niet bekend gemaakt.

Bureaus

Marketing

Economisch