VI noteert 10.000 betalende digitale abonnees

22-05-2019 (09:48) - Media

Voetbal International is er afgelopen week in geslaagd om tienduizend betalende digitale leden aan zich te binden. Het digitale platform VI PRO heeft deze grens iets meer dan twee jaar na zijn lancering doorbroken.
 
VI PRO vertelt het verhaal achter het voetbalnieuws, met een combinatie van exclusieve interviews, achtergrondverhalen en uitgebreide tactische analyses. Abonnees op het weekblad Voetbal International hebben gratis onbeperkt toegang tot VI PRO en maken hier in grote getale gebruik van. Lezers van de site en app van VI die een account aanmaken, kunnen iedere maand een aantal artikelen gratis lezen. Ruim 420 duizend bezoekers hebben zo maandelijks toegang tot de verhalen op VI PRO. Uit deze groep hebben inmiddels meer dan tienduizend voetballiefhebbers besloten om tegen betaling een abonnement af te sluiten.
 
Doordat de gemiddelde leeftijd van de abonnees die zich aansluiten bij VI PRO aanzienlijk lager ligt dan die bij het weekblad, denkt VI weer een stevig fundament richting toekomst te pakken te hebben.
 
Begin 2017 startte VI met het digitale platform VI PRO, waarmee volgens de uitgever de keuze voor kwaliteit boven snelheid werd gemaakt. Dit gebeurde in tijden van een nationale voetbalcrisis en een veranderend medialandschap waarin het steeds meer draait om snelle clicks en spannende quotes. Onlangs is VI PRO verrijkt met een persoonlijke pagina, waar abonnees op basis van zelf aangegeven voorkeuren een eigen nieuwsoverzicht aangeboden krijgen. 
 
Op 28 mei presenteert VI tijdens een uitverkocht launch event in De Balie de eerste VI PRO-special. In die printspecial wordt een antwoord gezocht op de vraag hoe het voetbal van de toekomst eruit ziet, waarbij onder meer de trainer, de voetballer en het stadion van de toekomst aan bod komen.

 

 


Bureaus

Marketing

Economisch