Vanaf vandaag Nederlandse content op Snapchat Discover

14-10-2020 (11:25) - Media

Snap Inc, het moederbedrijf van Snapchat, lanceert vanaf vandaag Nederlandse content op ‘Discover’. Op het platform zijn al internationale shows van onder andere MTV, CNN, The Guardian, Le Monde en Der Spiegel te zien en vanaf vandaag komt daar ook Nederlandse redactionele content van partners als NOS Stories, Cosmopolitan, Warner Bros. TV en VICE NL bij.
 
Zo kunnen Snapchatters up to date blijven van het laatste nieuws met updates van NOS Stories en VICE NL en kijken naar entertainment als ‘Chefclub, Het is showtime in de keuken!’ en ‘Cosmo's Firsts - Drag Race Holland editie’. Om de Discover feed te bekijken kunnen Snapchatters vanaf de Snap camera naar rechts vegen.
 

Wat is Discover?

Discover werd in begin 2015 gelanceerd. Zenders, uitgevers en mediapartners weten Snapchat goed te vinden om de 13-34 jarige doelgroep te bereiken: inmiddels wordt er samengewerkt met zo’n 100 partners wereldwijd. Die partners maken speciaal voor Discover content die goed past bij hoe de doelgroep op Snapchat onderling communiceert: full-screen, kort en bondig (shows zijn rond de vijf minuten), heel visueel weergegeven en altijd verticaal – een formaat dat door Snapchat populair is geworden.
 
Snapchat is meer dan een platform voor communicatie tussen vrienden. Op de Discover feed vinden Snapchatters curated, premium content met het laatste nieuws over actuele gebeurtenissen in de wereld, hun favoriete TV-shows, influencers en sport. Wereldwijd kijken twee op de vijf Snapchatters iedere dag Discover content. Dit geeft adverteerders een unieke kans om op een betrouwbaar platform branded uitingen onder de aandacht te brengen tussen content van de beste storytelling partijen. In het Discover gedeelte van de app zien Snapchatters shows waarop ze geabonneerd zijn en een ‘Voor jou’ gedeelte met aanbevelingen gebaseerd op kijkgedrag.
 

Partners

In Nederland start Snap samenwerkingen met 433, ChefClub, Cosmopolitan, Haegens Media, NOC*NSF/TeamNL, NOS Stories, Phony Texts, PSV, Tastemade, TheSoul Publishing, Underknown, VICE NL en Warner Bros. TV. Andere partnerships worden later bekendgemaakt.
“Snapchat bereikt 90% van de 13 tot 24 jarigen en 70% van de 18 tot 34 jarigen in Nederland, twee groepen die vaak lastiger te bereiken zijn en steeds meer content consumeren via hun mobiele telefoon. Op Snapchat is content altijd verticaal geweest om daar op in te spelen, wat ons betreft is dat dan ook de toekomst. Ik ben heel verheugd dat we Discover nu met Nederlandse partners gaan uitrollen,” aldus Joost Hagesteijn, Regional Director Nederland en Scandinavië bij Snap.
 

Adverteerders

Voor adverteerders biedt de Discover feed verschillende mogelijkheden. Zo krijgen adverteerders de mogelijkheid om full screen vertical video ads te tonen met geluid, die tussen premium content van populaire mediapartijen verschijnt.
 
 

Bureaus

Marketing

Economisch