Ster stapt over op cookieloos adverteren op NPO-websites

09-01-2020 (15:00) - Media

Ster biedt sinds 1 januari alleen nog cookieloos adverteren aan op de NPO-websites. Hiermee geeft zij gehoor aan de behoefte van de bezoekers van de NPO-websites. Adverteerders kunnen voortaan alleen nog gebruikmaken van context-gerelateerde advertenties.
 
'De keuze om volledig over te gaan op online adverteren zonder het achterlaten van cookies is een actie na aanleiding van het antwoord op de keuze die de consument is gesteld', laat Linda Worp, productmanager Online bij Ster weten.
 

23 contexten

Ster analyseert door middel van 888 ondertiteling en Wikipedia alle publieke omroep afleveringen op context en biedt daarmee 23 contexten, redactionele omgevingen, aan waar adverteerders hun campagne op kunnen inzetten. Door middel van deze techniek wordt een talkshow bijvoorbeeld niet standaard op “informatief” ingedeeld aangezien dit het genre betreft. De context is afhankelijk van de gesprekken- en gasten aan tafel. De technische partners van Ster zijn Ortec | Adscience en Adhese.

 


Bureaus

Marketing

Economisch