RTL Late Night en 6 Inside slechtste tv-programma's van het jaar

08-10-2019 (11:38) - Media

6 Inside van SBS 6 heeft de publieksprijs van de TV Knol voor het slechtste tv-programma van het afgelopen jaar gewonnen. De juryprijs gaat naar RTL Late Night met Twan Huys als ‘winnaar’ van slechtste programma tv- seizoen 2018/2019. De Knol voor ‘TV Blunder van het Jaar’ gaat naar Yvon Jaspers voor haar optreden in Pauw.

De winnaars zijn dinsdag in de Ochtend Show bekendgemaakt. Deze nieuwe Nederlandse televisieprijzen zijn dit jaar voor het eerst uitgereikt door vakmediaplatform Spreekbuis. Ze zijn afgeleid van De Loden Leeuw (voor slechtste reclame) en de internationale Razzie Awards voor slechtste film. De Juryprijs en ‘TV Blunder van het Jaar’ werd gekozen door de juryleden Richard Otto (uitgever Spreekbuis), Maarten Hafkamp (mediajournalist Adformatie) en Vincent Bijlo (columnist en cabaretier).
 

RTL Boulevard-kiler

De Publieksprijs gaat dus naar 6 Inside. Een inzender meldt: ‘Albert Verlinde wist met zijn ´RTL Boulevard-killer nooit te verrassen. Zelfs het nieuws van het staken van dit programma was geen verrassing.’ Andere programma’s die het publiek veelvuldig instuurde, waren onder andere Businessclass, VTBL, Koffietijd!, Celebrity Call Center, Love Island, House of Talent, JENSEN!, DanceSing, Caveman en Zomer met Art.

Over TV Knol winnaar ‘RTL Late Night met Twan Huys meldt de jury dat het programma ‘al vanaf de start gedoemd was te mislukken. Huys straalde niet uit dat hij zin had in deze show en er was geen chemie met de gasten, laat staan met de kijker. Het programma werd niet voor niets voortijdig gestaakt.’.
 

Boerenhorkengedrag

Yvon Jaspers kreeg de TV Blunder naar aanleiding van haar optreden in Pauw. De schnabbelende Boer Zoekt Vrouw-presentatrice vertelde dat ze zich niet gewaardeerd voelde en dat ze zich in een oorlogsgebied waande door haar commerciële bijverdiensten. Jurylid Richard Otto: ‘Het was verbijsterend om te zien wat een enorme plaat deze presentatrice tijdens deze uitzending voor haar hoofd heeft. Haar boerenhorkengedrag maakt dit de ultieme TV-blunder van tv-seizoen 2018/2019’.

Bureaus

Marketing

Economisch