Radio 538 en QMusic populairste zenders luisteraars 20 tot 49 jaar

30-07-2019 (12:30) - Media

Radiozenders Radio 538 en QMusic zijn de populairste radiozenders van luisteraars in de leeftijd van 20 tot 49 jaar. Dat blijkt uit het Nationaal Luister Onderzoek (NLO) over de periode mei-juni 2019. 538 is marktleider met 17,3 procent, ondanks een lichte daling ten opzichte van dezelfde periode in 2018 (17,9 procent). QMusic staat op de tweede plaats. Het station groeit van 13,8 procent in dezelfde periode vorig jaar, naar 15,3 procent in de periode mei/juni 2019. Een stijging van 11 procent.
 
Op nummer drie staat NPO2 met 12,9 procent. De zender heeft aardig wat luisteraars verloren, vorig jaar was het marktaandeel in mei/juni nog 14,2 procent. 

De vier radiozenders van Talpa Network scoren in de eerste zes maanden van 2019 een marktaandeel van 42,6 procent in de doelgroep 20-49 jaar. Precies één jaar geleden behaalde Talpa Network, Radio een marktaandeel van 40,0. Procent over het eerste half jaar. 
 
Volgens Talpa is de 538 Ochtendshow de nummer één met 20,4 procent marktaandeel in de doelgroep 20-49 jaar. Ook de Coen en Sander Show is erg populair. De middagshow steeg in één jaar tijd naar 17,4 procent.
 
QMusic meldt dat de ochtendshow van Mattie en Marieke 27 procent gegroeid is ten opzichte van het eerste half jaar in 2018. In de middag scoort de show van Domien Verschuuren met 17 procent hoger dan in januari - juni 2018. 
 

Bureaus

Marketing

Economisch