Fox Sports kiest voor dynamic ad insertion

04-09-2019 (13:02) - Media

Een primeur voor FOX Sports. Sinds de start van het nieuwe Eredivisieseizoen kunnen abonnees die online naar de zender kijken andere reclameblokken zien dan op tv. Met dynamic ad insertion (DAI) worden de reclameblokken zo gevuld dat ze voor de kijker relevanter zijn. FOX Sports 1 is de eerste zender van Nederland die gebruik maakt van DAI.
 
DAI is het plaatsen van digitale advertenties in een live tv-stream. Gebruikers die via de app of website van FOX Sports live naar de zender kijken, krijgen daardoor andere commercials te zien dan de kijker die op hetzelfde moment via de tv kijkt.
 
“Het FOX Sports-team is twee jaar geleden gestart met de ontwikkeling en implementatie van Dynamic Ad Insertion. Dat we bij de start van het tv- en voetbalseizoen als eerste in Nederland live zijn gegaan, past bij de ambitie van FOX Sports en is een mooie teamprestatie in samenwerking met Yospace, NEP, Deltatre, Triple en RTL BrandDeli,” zegt Susan van Geenen, VP Media Networks, The Walt Disney Company Benelux.
 

Nieuw voor consument en adverteerder

Dynamic ad insertion is een nieuw advertentieproduct voor zowel consument als adverteerder. De consument krijgt een gerichtere boodschap te zien, waardoor adverteerders hun doelgroep beter bereiken. Daarnaast worden deze online advertenties op een logische plaats binnen de content getoond.
 
De techniek waarmee de commercials worden vervangen komt gedeeltelijk van Yospace, onderdeel van RTL Group. RTL BrandDeli is verantwoordelijk voor de spot- en online reclameverkoop van FOX Sports en biedt de mogelijkheid om digitale commercials bij de live tv-streams van de voetbalwedstrijden af te stemmen op specifieke kenmerken van doelgroepen.

Bureaus

Marketing

Economisch