Bureauvijftig neemt tv-zender ONS over

21-01-2020 (14:50) - Media

Bureauvijftig heeft per 1 januari de televisiezender ONS overgenomen van Just Media Group. Het creatieve bureau dat gespecialiseerd is in ouderenmarketing kan dankzij de overname 'de 50+ doelgroep nog beter bereiken en voorzien van een interessant media-aanbod'.
 
ONS heeft een bereik van 1,5 miljoen kijkers per week en is te ontvangen in ruim 4,6 miljoen Nederlandse huishoudens. Het is een voortzetting van de nostalgische zender NostalgieNet. Bureauvijftig doet al jaren onderzoek naar de groeiende 50+ doelgroep. inmiddels behoort de helft van alle volwassenen in Nederland tot deze groep.
 
Het bureau produceerde al eerder programma’s voor ONS, zoals Ouwe Jongens Smørrebrød en Love for the Campsite met onder andere presentator Ron Brandsteder. Volgens Floris Venneman, partner en mede-eigenaar van Bureauvijftig is daarmee het zaadje gepland: ‘Het aantal ouderen neemt toe en er is eigenlijk te weinig echt leuk, interessant en kansrijk media aanbod voor deze doelgroep. Dat gaat nu veranderen. Met ONS kunnen we de komende jaren vijftigplussers mooie content aanbieden.’

 


Bureaus

Marketing

Economisch