blowUP media vergroot digitaal netwerk substantieel

14-07-2020 (15:07) - Media

Grootformaat (Digital) Out of Home exploitant blowUP media heeft een exclusief contract voor de exploitatie van 22 Super Motions in de Nederlandse winkelcentra van Klépierre getekend. Hiermee breidt blowUP media haar Digital OOH portfolio The Collective® uit met digitale schermen in het onlangs gerenoveerde winkelcentrum Hoog Catharijne in Utrecht, Alexandrium Shopping Center en de Markthal in Rotterdam.
 
Met deze ambitieuze stap vergroot blowUP media haar digitale netwerk naar 27 premium grootformaat Super Motions in Nederland, waarmee het succes van de ‘Premium Plus’-strategie wordt onderstreept – de combinatie van Giant Posters, full motion digitale schermen en popUP experience stores. blowUP media biedt adverteerders daarmee een landmark-netwerk op de drukste locaties in Amsterdam, Rotterdam, Utrecht en Eindhoven en realiseert hiermee een heel eigen positie in het Nederlandse (Digital) OOH landschap.
 
Het onlangs gerenoveerde winkelcentrum Hoog Catharijne is met 30 miljoen bezoekers per jaar het drukste winkelcentrum - en is na Schiphol de drukste retailhub van Nederland. Het staat naast het Centraal Station van Utrecht en vormt de belangrijkste verbinding naar het oude centrum van Utrecht. De multifunctionele Markthal is momenteel één van de meest iconische gebouwen van Rotterdam en Alexandrium Shopping Center is onderdeel van het grootste winkelgebied in Rotterdam met een aanbod van fashion, beauty, lifestyle, food en sport. De winkelcentra waar de Super Motions van blowUP media worden geplaatst, trekken jaarlijks 46 miljoen bezoekers. De meeste schermen zijn inmiddels geïnstalleerd en zijn live vanaf 13 juli jl..
 

Spannend

Ernst Vos, Chief Commercial Officer blowUP media Group: “Wij zijn bijzonder trots op dit lange termijn partnership met Klépierre Nederland. De toevoeging van Hoog Catharijne, Alexandrium Shopping Center en Markthal aan The Collective® is strategisch zeer belangrijk voor onze organische groei en ontwikkeling van het meest hoogwaardige (Digital) OOH-platform in de top steden van Nederland. Natuurlijk vinden we het spannend om te investeren in deze tijden, maar ons hele team is er klaar voor om samen met adverteerders en bureaus juist nu te bouwen aan (merk)vertrouwen en relevantie.”
 
Javier Cuellar, Country Managing Director Nederland Klépierre: "Digitalisering van onze winkelcentra is niet alleen vooruitstrevend, maar ook een essentieel middel voor de toekomst van communicatie en retailtainment. We zijn daarom ongelooflijk trots dat we in onze (winkel)centra meer exposure aan merken kunnen bieden. Door deze samenwerking met blowUP media kunnen de moderne digitale schermen bijdragen aan de customer journey van onze bezoekers, door hun ervaring te verbeteren en hen de kans te geven betrokken te zijn.”
 

Launching partners

Unilever (Lipton), OMEGA, H&M, Budweiser en Nintendo zijn de eerste merken die adverteren op dit nieuwe netwerk.

Harry Dekker
, Media Director Unilever Benelux: “Hoewel sinds maart de wereld in alle opzichten kleiner lijkt te zijn geworden en merken aan zichtbaarheid in het straatbeeld hebben ingeleverd, zien wij ook dat consumenten meer dan ooit op zoek zijn naar verantwoorde keuzes en merken die zij kunnen vertrouwen. Met de lancering van Lipton Herbal Ice Tea - een verfrissend drankje, gemaakt van 100% natuurlijke ingrediënten en laag in suiker en calorieën - hebben wij bewust gekozen voor The Collective® van blowUP media om een krachtig brand statement voor deze innovatie te maken.”

Eric Vanderhoeven
- Brand manager OMEGA Benelux: “Samenwerken met bedrijven die innovatieve en creatieve ideeën uitwerken en voorstellen aan hun klanten, appreciëren we enorm. Het zit ook in het DNA van OMEGA. Innovatieve watchmaking en het creëren van designvolle en kwalitatieve horloges waarin de ‘pioneering spirit’ terug te vinden is. We kijken dan ook nieuwsgierig uit naar deze nieuwe ontwikkelingen bij blowUP media.”

Kimberly Gotjé - Media Manager H&M : “We zijn altijd op zoek naar de beste manieren om ons merk op een impactvolle en kwalitatieve manier onder de aandacht te brengen. Het digitale netwerk van blowUP media sloot altijd al goed op onze strategie aan en we hebben hierdoor al veel mooie samenwerkingen opgezet. We feliciteren blowUP media met de uitbreiding naar deze fantastische locaties - waar onze fysieke winkels zich ook bevinden - en kijken uit naar nog meer mooie samenwerkingen in de nabije toekomst.”
 

Over blowUP media

Positive impact is belangrijk in alles wat blowUP media doet. Daarom zet het bedrijf haar portfolio ook in als podium voor maatschappelijke kwesties en kunst, een andere vorm van impact. blowUP media biedt de mogelijkheid om The Collective® te gebruiken voor meer dan alleen ‘paid advertising’. Zo is er een jarenlang partnership met launchingpartner en non-profitorganisatie Justdiggit. En blowUP art biedt gevestigde en beginnende kunstenaars en designers een platform om werk te tonen. Visual Director Damon van Drimmelen van PostNew heeft met ‘Braille’ een kunstbijdrage geleverd voor de launch van The Collective®.
 

Bureaus

Marketing

Economisch