Audax neemt Bruna over

18-11-2019 (21:48) - Media

Audax is van plan om in 2020 de krachten de bundelen met Bruna. Over de overname, die in het eerste kwartaal van 2020 moet zijn afgerond, hebben Shared Stories Group en Audax inmiddels overeenstemming bereikt.
 
Audax Groep - zakelijk platform voor logistieke retail - richt zich op het creëren, vermarkten, verspreiden en verkopen van printmedia en andere producten en diensten. Onder de vlag van Audax zijn onder andere de (franchise)labels AKO, The Read Shop, Marskramer, Plantage en Toys2Play actief. Bruna wordt een leidend merk onder de vlag van Audax Groep. Beide partijen verwachten door schaalvoordelen, een grotere inkoopkracht en gecombineerde knowhow sterker en efficiënter in de markt te opereren. Het samengaan zorgt voor optimalisatie en kwalitatieve versterking van het gecombineerde retailnetwerk in steden, dorpen en high traffic locaties zoals stations en vliegvelden.
 

Ketenkracht

Stefan Hutten, CEO van Bruna: "De retailformule van Bruna past naadloos binnen het portfolio van het nieuwe Audax en kan zich door de ketenkracht van Audax verder ontwikkelen. Daarnaast leveren onze mensen met hun specifieke expertise bijvoorbeeld op het gebied van e-commerce een waardevolle bijdrage aan de gecombineerde organisatie."

Casper de Nooijer, CEO van Audax: "Met deze krachtenbundeling werken wij verder aan de toekomstbestendigheid van zowel Bruna als de Audax-organisatie. Het combineren van inkoopkracht, logistieke voordelen en het samenbrengen van talentvolle mensen levert grote voordelen op. Bruna is een iconisch merk en gaat binnen Audax Groep een prominente rol vervullen in de verdere uitvoering van onze strategie als logistieke retailer."
 
Bruna heeft in Nederland 273 vestigingen, voornamelijk franchisenemers. Met de overname krijgt Audax Groep een omzet van 350 miljoen euro en er werken straks 1700 mensen. Het retailnetwerk omdvat 1300 eigen winkels, franchisenemers en aangesloten ondernemers.

 

 

 


Bureaus

Marketing

Economisch