100% NL van radiomerk naar mediamerk

14-01-2019 (09:54) - Media

100% NL lanceert vandaag een nieuwe visual identity. Het merk 100% NL is de afgelopen periode nogal wat veranderingen aangegaan. Zo is de programmering aangepast, met nieuwe presentatoren als Barry Paf en Chantal Hutten. Daarnaast is er meer focus gekomen op de online kanalen van het merk. 100% NL is een transformatie aangegaan van radiomerk naar mediamerk. 


De herkenbare oranje kleur blijft prominent aanwezig. Deze wordt versterkt met zwart en wit voor een stoerdere look. De opvallendste verandering is het toevoegen van een symbool in de vorm van een leeuw met koptelefoon. Het huidige logo is opgefrist en heeft een meer moderne uitstraling, zonder dat de herkenbaarheid verloren gaat. De nieuwe visual identity is kwalitatief getest bij de doelgroep van 100% NL. Een van de doelstellingen is het versterken van het merk en imago van 100% NL bij de doelgroep 20-49 jaar.

 
De opgefriste visual identity van 100% NL is samen met Creative Agency SuperRebel tot stand gekomen. SuperRebel heeft de basis voor de visuele identiteit gelegd. Design Studio Planet Zero heeft deze visual identity doorontwikkeld naar een visual identity brandbook en uitwerking van de marketingcommunicatiemiddelen. 


Bureaus

Marketing

Economisch