Voor culturele instellingen is nog veel te winnen met online marketing

23-01-2020 (11:44) - Marketing

Een groot deel van de culturele instellingen in Nederland maakt nog niet optimaal gebruik van online marketing. Dat constateert online marketing bureau voor cultuur en entertainment BEAKER.
 
BEAKER nam de websites van ruim 1100 musea, poppodia en theaters in Nederland onder de loep en richtte zich daarbij op de vijf voornaamste marketing pixels: Google Analytics, Google Adwords, Facebook Pixel, LinkedIn Ads en Google Tag Manager. Dit zijn waardevolle marketinginstrumenten die de doelgroep in kaart brengen waarmee websites en online promotiecampagnes geoptimaliseerd kunnen worden. Uit het onderzoek bleek dat de organisaties gemiddeld slechts 1,2 marketing pixels op hun website hebben geïnstalleerd.
 
Veertig procent van de onderzochte musea had geen enkele marketing pixel geïnstalleerd op de website. Bij theaters ligt dit percentage een stuk lager met 15 procent, gevolgd door de sector poppodia waarbij 6 procent van geen enkele pixel gebruikt maakt.
 
Bekijk hier alle resultaten van het onderzoek.

 


Bureaus

Media

Economisch