VICE lanceert kledinglijn voor festivals

18-06-2019 (12:42) - Marketing

In samenwerking met FRESHCOTTON lanceert VICE Benelux een eigen unisex kledinglijn. De Festival Capsule Collectie is de allereerste limited edition drop van de kledinglijn en bestaat uit items voor een festivalbezoek. De festivalcollectie wordt samen met aankomende talenten Gotu Jim, DRKNGHTS Collective, Bokoedro en S10 gelanceerd.


Uit onderzoek van VICE blijkt dat 82 procent van jonge mensen in Nederland geïnteresseerd zijn in luxueuze, limited edition kleding. Daarnaast bezoekt meer dan de helft van alle jonge mensen met regelmaat festivals in binnen- en buitenland.


Op basis van die inzichten hebben de creatieven van VICE Benelux de Festival Capsule Collectie ontworpen, bestaande uit drie t-shirts, een longsleeve, een festivaltas en een cap. In de designs zijn herkenbare festival-elementen als tokens, geluidsgolven en acid smileys verwerkt. Naast de Festival Capsule Collectie is er een vaste kledinglijn bestaande uit twee basic shirts. Alle items zijn verkrijgbaar in de webshop


campagne

Voor de lancering van de kledinglijn is een creatieve campagne ontwikkeld door VIRTUE, het creatieve bureau van VICE. Deze bestaat uit een hero video, korte online video’s, social assets, banners en fotografie. In de campagne laten jonge artiesten op een filmische manier de festivalkleding tot leven komen in hun natuurlijke habitat - tussen feestende mensen.


Met de campagne schuift VICE Benelux tevens aanstormende talenten Bokoedro, DRKNGHTS Collective, Gotu Jim en S10 naar voren als gezichten van de eerste collectie. Deze artiesten staan op het punt van doorbreken en zijn de gehele zomer te zien op verschillende festivals, waaronder de door Noisey gepresenteerde stage op WOO HAH!.

 


Bureaus

Media

Economisch