Rabobank en KNHB lanceren Hockey Foundation voor inclusievere hockeysport

09-09-2020 (16:34) - Marketing

Rabobank en de Koninklijke Nederlandse Hockey Bond (KNHB) starten vandaag met de Hockey Foundation. Een maatschappelijk initiatief waarmee beide partijen hockey nóg toegankelijker willen maken, voor iedereen.
 
Hiermee richten zij zich op wijken met een traditioneel lagere sportparticipatie. Het doel is om in die wijken de komende tien jaar 30 nieuwe hockeyclubs op te richten, zodat nog eens 10.000 kinderen in verenigingsverband kunnen sporten. De lancering vond plaats op Sportpark Bijlmer in Amsterdam Zuidoost waarbij KNHB en Rabobank ook aankondigden hun duurzame partnership met nog eens tien jaar te verlengen.
 
Helaas is hockeyen niet voor iedereen vanzelfsprekend. In wijken met een lagere sportparticipatie bijvoorbeeld komen kinderen niet zo makkelijk met de hockeysport in aanraking. En dat is zonde, vinden Rabobank en de KNHB. Ieder kind zou de kans moeten hebben om zich op de hockeyvereniging te kunnen ontwikkelen. Via de Hockey Foundation investeren Rabobank en de KNHB daarom de komende tien jaar in 30 nieuwe verenigingen.
 

Inclusiviteit, vriendschap en vertrouwen

Rabobank en de KNHB hebben al ruim twintig jaar een duurzame relatie. Dat beide partijen hebben besloten die succesvolle samenwerking niet alleen met tien jaar te verlengen, maar bovendien ook te intensiveren door samen de Hockey Foundation te starten, geeft aan met hoeveel vertrouwen zij gezamenlijk de toekomst tegemoet gaan. Leendert Bikker, directeur communicatie van de Rabobank: “Wij zijn erg blij met deze hernieuwde samenwerking. Wij geloven als coöperatieve bank in samen, in verenigen en daarbij zijn verenigingen het middel. Het brengt ons inclusiviteit, vriendschap, vertrouwen en het is nog gezond ook. Het is dan ook een geweldige ambitie die we hebben. Hockeyverenigingen om buurten in Nederland te verenigen, om het toegankelijker te maken voor iedereen. Dat is goed voor de persoonlijke ontwikkeling én ook nog eens goed voor de wijk of buurt.”
 
De Hockey Foundation heeft een ambitieuze doelstelling: 30 nieuwe verenigingen met 10.000 hockeyende kinderen in tien jaar tijd. Erik Gerritsen, algemeen directeur KNHB, licht enthousiast toe: “De Hockey Foundation helpt vrijwilligers nieuwe hockeyverenigingen in specifieke wijken op te richten. We stimuleren lokale bestuurders, wakkeren enthousiasme aan en nemen waar nodig contact op met de gemeente. De Rabobank zorgt voor een belangrijk deel van de financiering van het project en zet hun netwerk in, terwijl de KNHB ervaring, kennis en mankracht levert om deze nieuwe verenigingen een goede start te kunnen laten maken. Een ambitieus plan wellicht dat je alleen met een heel betrouwbare partner kunt opstarten. Samen met Rabobank durf ik deze uitdaging zeker aan.”
 
Inmiddels zijn op drie locaties in Nederland verenigingen opgestart. Naast Amsterdam Dynamics in Amsterdam Zuidoost kunnen kinderen nu ook bij AHC Noorderlicht (Amsterdam Noord) en bij Hockeyclub UNO (Utrecht Overvecht) kennismaken met de hockeysport en zich in verenigingsverband ontwikkelen.
 
Meer informatie over dit nieuwe initiatief is te vinden op www.hockeyfoundation.nl

Bureaus

Media

Economisch