Princes verruimt je blik

16-10-2019 (16:26) - Marketing

Princes start deze week een nieuwe campagne met als doel het merk te herpositioneren en een nieuwe verpakkingslijn te introduceren. Onder de noemer ‘Verruim je blik’ wil Princes met haar herpositionering een statement binnen de categorie maken en het beeld rondom vis in blik verbeteren.

 Princes samen met haar retailpartners de categorie visconserven gezond verder laten groeien, zowel in gebruik als penetratie. Deze filosofie leidde tot de uitrol van de nieuwe strategie. Hanneke van den Bosch, Senior (Trade) Marketing Manager Princes NL: “Het was tijd om het merk te verfrissen en van een eigentijdse identiteit te voorzien. We zijn een bekend en geliefd merk, maar onze klanten hadden onvoldoende een beeld waar wij voor staan. Met een nieuwe, frisse verpakkingslijn, TV-campagne, nieuwe social mediakanalen en website richten we ons veel meer op onze klanten.”
 
Edelman Amsterdam werd gevraagd een geïntegreerde merkcampagne te ontwikkelen waarin de nieuwe positionering en verpakking stevig werden neergezet. Het bureau kreeg de ruimte om groots te denken en maakt graag een statement. “De campagne ‘Verruim je blik’ is echt hét product geweest van onze geïntegreerde werkwijze, waarbij verschillende bekwaamheden zoals: onderzoek, strategie, creative, digital en productie bij elkaar zijn gekomen. Ik ben trots op het feit dat we van eerste ruwe concept tot post-productie alle campagnematerialen, inclusief TVC, advertenties, POS, zelf hebben ontwikkeld. Dat is echt iets waar we als bureau trots op mogen zijn, allemaal dankzij een klant die ons vertrouwt,” vertelt Seema Sharma, creatief directeur bij Edelman.
 
Meer over de Princes case in FONK magazine 270 die vandaag live is gegaan.
 

Bureaus

Media

Economisch